moddtråden.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
nu tycker jag att vi ska ha en moddtråd här på snowmobile också.
jag älskar att kolla på andras moddningar.

så nu öser vi på med bilder och information;)

allt är välkommet

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jag tänkte att jag kunde börja då....

yamaha vector mountain -06

*låg vector sp ruta.
*styrhöjjare original + 3 tum=11 tum
*heavy hitters + gul primär fjäder
*öhlins i boggien
*noslip drivhjul
*snart mcx turbo, håller på med monteringen nu.

framtidsplaner:
*rs venture boggiefjädrar
*bättre framdämpare
*mountainperformance tunnel
*bygga om bakdelen av dyna och chassieförlängningen

har även kollat lite på annan boggie och framvagn men det är självklart ekonomin som styr.

R

Robin

Före:

Efter:

Planerat till sommaren:
Rör ram! Alt. Kolfibertunnel men är tveksam om man ska våga sig på det..
Pyramid!
Ännu mer framflyttning av körställning!
44as matta!
Indy stuk!
800ves?

Å lite annat smått å gott samt finjusteringar...

Från det ena till det andra, när avslutas mod-tävlingen?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Det enda som stör mig när jag tittar på ditt bygge Robin (för den verkar väl gjord) är att linjerna stämmer inte.

Skotrar som har trailarmar har ju alltid dessa i nivå med fotstegen. Så att det löper som en jämn och fin linje genom hela maskinen. Jag personligen tycker att sådant är skitviktigt om man nu pratar rent utseende mässigt. Funktionen kan jag tänka mig är helt ok men just utseendet. Jag förstår det omöjliga i att vilja ha den hög fram och samtidigt få linjer och dylikt att stämma men ska man vara seriös så måste man kanske ta det i beaktande.

Men som sagt du har gjort en fin mod och det kanske bara är jag som är udda.

R

Robin

Det enda som stör mig när jag tittar på ditt bygge Robin (för den verkar väl gjord) är att linjerna stämmer inte.

Skotrar som har trailarmar har ju alltid dessa i nivå med fotstegen. Så att det löper som en jämn och fin linje genom hela maskinen. Jag personligen tycker att sådant är skitviktigt om man nu pratar rent utseende mässigt. Funktionen kan jag tänka mig är helt ok men just utseendet. Jag förstår det omöjliga i att vilja ha den hög fram och samtidigt få linjer och dylikt att stämma men ska man vara seriös så måste man kanske ta det i beaktande.

Men som sagt du har gjort en fin mod och det kanske bara är jag som är udda.
Hehe jo du säger det själv också:
"Jag förstår det omöjliga i att vilja ha den hög fram och samtidigt få linjer och dylikt att stämma"
Och den kompromissen är jag väldigt villig att ta, funktion före utseende, har liksom varit hela grejen med min mod, är less på att se alla dessa indy/edge som bara förbättrats utseende mässigt, jag förstår inte tanken bakom det, går skotern bättre med edge huv?.

Och efter vinterns lilla körning, drygt 20mil:( så har jag kommit fram till att jag aldrig mer ska ha en skoter vars bulken slickar mark ytan, hög framvagn is the shit! jäklar vad de plogar på..

Men vi får se hur det blir med trailingarmarna, en sak är då klart och de är att dem måste förlängas drygt 1-2cm bara.
Kanske kommer se bättre ut med linjer när det blir rörams chassi eftersom den kommer att ha andra "linjer", men vi ser ju..

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
kommit lite längre nu med turbomonteringen iaf...

nu är det bara sätta dit turbon och småsaker kvar.
förväntar mig provkörning i kväll.

B

Biosteel

hur laddar man upp bilder så kan ni få ta del av mitt bygge oxå :)

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jag har fått ihop skotern nu,låter gode manligt kan jag lova;)
dock får jag inte upp nått laddtryck,typ 0.3 när jag provkörde den.
den åker nog till mcx snart så får dom kolla upp det där,är så less så betalar hellre för att få det åtgärdat och självklart en bänkkörning också

B

Biosteel

jag har fått ihop skotern nu,låter gode manligt kan jag lova;)
dock får jag inte upp nått laddtryck,typ 0.3 när jag provkörde den.
den åker nog till mcx snart så får dom kolla upp det där,är så less så betalar hellre för att få det åtgärdat och självklart en bänkkörning också
hur många glada kusar plockar du ur den med rätt ladd tryck ;)?

R

Robin

Jaha du har ändrat dig nu ang bänkningen ;)
Men det är ju klart maskinen ska bänkas hur många hästar du än får ut på mattan så är det ju alltid lika roligt att veta vad motorn levererar.