Det enda som stör mig när jag tittar på ditt bygge Robin (för den verkar väl gjord) är att linjerna stämmer inte.
Skotrar som har trailarmar har ju alltid dessa i nivå med fotstegen. Så att det löper som en jämn och fin linje genom hela maskinen. Jag personligen tycker att sådant är skitviktigt om man nu pratar rent utseende mässigt. Funktionen kan jag tänka mig är helt ok men just utseendet. Jag förstår det omöjliga i att vilja ha den hög fram och samtidigt få linjer och dylikt att stämma men ska man vara seriös så måste man kanske ta det i beaktande.
Men som sagt du har gjort en fin mod och det kanske bara är jag som är udda.
Hehe jo du säger det själv också:
"Jag förstår det omöjliga i att vilja ha den hög fram och samtidigt få linjer och dylikt att stämma"
Och den kompromissen är jag väldigt villig att ta, funktion före utseende, har liksom varit hela grejen med min mod, är less på att se alla dessa indy/edge som bara förbättrats utseende mässigt, jag förstår inte tanken bakom det, går skotern bättre med edge huv?.
Och efter vinterns lilla körning, drygt 20mil
så har jag kommit fram till att jag aldrig mer ska ha en skoter vars bulken slickar mark ytan, hög framvagn is the shit! jäklar vad de plogar på..
Men vi får se hur det blir med trailingarmarna, en sak är då klart och de är att dem måste förlängas drygt 1-2cm bara.
Kanske kommer se bättre ut med linjer när det blir rörams chassi eftersom den kommer att ha andra "linjer", men vi ser ju..