Val av skoter: MXZ 800 -06 eller RC800 -07

F

Fredrikkoraudi

Jag tänkte byta bort Summiten nu och köpa en annan skoter till hösten då jag förhoppningsvis äntligen fixat att seriöst jobb :D

Jag är inne för tillfället på MXZ 800 06 eller Lynx RC 800 -07!

VAD JAG HAR HÖRT! (Ni vet ju vad rykten kan spridas lätt av några som hatar olika märken osv etcetc som kör pappas 08 med 201 hk med borttagen stänklapp) :stupid:

MXZan ska gå kanon osv i motor och boggien ska vara trevlig men att det är något problem som 3serien hade att vevaxeltätningen släpper (fy om dom inte fixat det ännu!:mad:)

Och att Lynxen ska gå som helvete MEN att chassiet ska få bucklor och ska bli spricka/bli snett :eek:

Jag har sökt och googlat å allt runt omkring dessa skotrar men inte hittat något av dessa påståenden, kanske någon av er som äger eller ägt någon av dessa skotrar? Ni som "tror" får skriva i någon annan tråd då jag vill ha "arbetslivserfarenhet" :bootyshake:

Tack för svar!

/F

F

Fredrikkoraudi

Funderat på en RE 600-07? Riktigt fina skotrar men du kanske vill ha mera att åka med?
Allt tåls väl att ta en funderare med =)

Vad är de som gör dom så fina? Tänkte om du vet något, kanske ägt eller liknande? 600 äger jag ju nu men jag kan tänka mig att de hänt lite på 600cc fronten sen 99 :D

/F

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Jag har en Xp 600-08, har drevat ner den 2kuggar endast för att få den starkare. Om man inte ligger och kör på isen och vill köra 200 så duger en 600 till ganska mycket.

Har inte ägt någon RE men provkört några och tycker dom är grymt sköna, den har ju PPS boggien :)

F

Fredrikkoraudi

Jag har en Xp 600-08, har drevat ner den 2kuggar endast för att få den starkare. Om man inte ligger och kör på isen och vill köra 200 så duger en 600 till ganska mycket.

Har inte ägt någon RE men provkört några och tycker dom är grymt sköna, den har ju PPS boggien :)
Jag är väl inte den som ligger å plågar skotern men känns som att 600 cc är för lite iaf i min skoter men din är ju 9 år nyare än vad jag har nu så de är garanterat en jäkla skillnad :)

Nu när jag ändå har en XP ägare på tråden, går din på rullen fint? :D

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
haha ja inga problem! Om man är duktig att ligga på bromsen så kör man hur långt man vill, brukar bli att man nyper bromsen för hårt när den vill slå över...

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Du har väl runt 10 hk mer i en nyare 600.

Lynx RC 800 -07 har också PPS boggie.