Modifikation av en BR 250 tf -88, funderingar..?

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hello,

Nu när sommaren närmar sig med stormsteg så börjar jag få skymt av vår gam skoter som jag vill rycka lite nytt liv i.

Har köpt en indy 500 snurra till den som jag ska stoppa ner, för nu varande motor hade skurit o kändes roligt att go BIG på en gång.
Även införskaffat mig en tank från en indy, orginal tanken sitter ju i motor utrymmet, vilket kan blir lite knepigt med pipan.
Huven är riktigt fin, dock vet jag inte om den kommer passa i och med nya motorn! Så frågan lyder:

Vilka huvar passar en BR..? från en ET kanske..?

Nu vet jag iofs, inte hur mycket power det är i motorn, men det är en '93as EFI motor som är förgasar konverterad.
Har långa tf modellen dvs, den lååånga. med en 28mm matta.

Kommer jag kunna köra med orginal sekundären..? Vilka sekundärer passar..?

Sen kommer jag behöva förstärka något..? Grövre kjedja..? Någon axel..?

Mycket tacksam för svar! Så fort jag fått hem motorn och har lite tid över kommer jag börja bygga, självklart kommer det komma upp bilder här!

:beer:

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
du lär ju märka vad som går sönder.

ett kompl kedjehus,drivaxel,sekundäraxel samt sekvariator från en indy får du väll ge 2lax för så det är ju inga stora pengar....

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
du lär ju märka vad som går sönder.

ett kompl kedjehus,drivaxel,sekundäraxel samt sekvariator från en indy får du väll ge 2lax för så det är ju inga stora pengar....
Ne, men vill ju kunna köra med orginal.. :) Att modda dit de har jag inte någon större lust o göra, med tanke på att det är en udda delning på BR 3.2" eller va de e..? och det sitter en splitt ny matta på den känns de inte så aktuellet..

Men passar en SEK. variator från tex v-max innan '97...?

mvh