Förbättringar Viper?

yamven

Aktiv medlem
15 nov 2007
90
0
6
Sthlm
Någon som har tips på förbättringar man kan göra på en viper -02 till rimlig kostnad? Gärna med pris och var man kan köpa prylarna.

Att man kan sätta på matta med lite högre kammar och pipor fattar jag ju, tänkte snarare på lite finlir typ bra skidor, lämplig styrhöjare, mm.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Berätta mer om dig själv... Längd, körstil o lite sånt..

Kan räkna upp några saker

1. Fotstegsförstärkare
2. Variator kit (www.knracing.se)
3. Styrhöjare i lämplig höjd (www.knracing.se)
4. Handtags skydd (www.knracing.se)
5. Snygg ruta (www.motorhuset.se)
6. Värre dämpare (www.duells.se o www.revlijnracing.se)
7. Mountain skidor (Närmsta ÅF, då jag starkt rekomenderar Yamaha's egna 1900:)
8. Sen tycker jag ingen skoter är värd en matta under 32mm kammar :( (då spinner du bara bort kraften, www.stenmarksmaskin.se)
9. Big-Bore kit (www.mountainperformance.com Säljer fina 835cc kit c:a 190hp)

Mvh

yamven

Aktiv medlem
15 nov 2007
90
0
6
Sthlm
Tackar!

Jag är 190, kör ganska agressivt, en hel del led, men även avstickare i lössnö och lite lek i backar och mindre hopp.

Det finns tydligen en hel del godis att lägga pengar på.... rutan är redan bytt en lägre blå, får se vad som blir nästa steg.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tackar!

Jag är 190, kör ganska agressivt, en hel del led, men även avstickare i lössnö och lite lek i backar och mindre hopp.

Det finns tydligen en hel del godis att lägga pengar på.... rutan är redan bytt en lägre blå, får se vad som blir nästa steg.
38mm matta och non-slip skulle jag lagt mina slantar på!
Efter det ett variator kit o fotstegsförstärkare och en 3" höjare

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
förläng boggien så du får på en 345 eller 365 matta med 38 mm kammar+no-slip hjul.
Min -02 blev kanon bra med den moddningen.
+ naturligtvis 2" styrhöjare,högre behövs inte(man ska ju kunna sitta och köra också,det är därför det finns dyna).

Last edited:

yamven

Aktiv medlem
15 nov 2007
90
0
6
Sthlm
Behöver något mer bytas än själva höjaren om man bara ska höja styret 2" eller passar orginal vajrar, mm?

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Jag har en 2" fast och en 5" ställbar och jag har inte förlängt nått. Bara dragit om slangen till bromsen.

yamven

Aktiv medlem
15 nov 2007
90
0
6
Sthlm
Dynan är ju ganska låg på Vipern, finns det något kitt för att höja den eller är det någon som gjort någon egen variant?

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Man kan ju ta lös dynan, ta bort klädseln och stoppa upp den lite till. Då kmr man högre upp.
Det bästa vore ju att göra en helt ny dyna som är högre. Då slipper du "förstöra" orginal dynan. Fråga runt på forumet om hur du gör en egen dyna det borde finnas några trådar om det också.

yamven

Aktiv medlem
15 nov 2007
90
0
6
Sthlm
Om någon gjort det vore det kul att se bilder på hur det blev, antar att man måste sy om överdraget...