Har ni beställt/tänkt beställa en 09a och vad blev det?

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
33
Östersund
Summit 593ss är väl en förgasar motor så den borde väl ligga på över 2 liter/milen. Dom lovar ju mycket med e-tec:en och hoppas den är snålare än sdi:n som jag kört på 1.4 l/mil utan att snåla på gasen.

Listpriset på E-Tec:en är 117 900kr men beroende på när och var du beställer så blir ju priset annorlunda, tror SS:en låg kring 90 000 om jag inte minns helt fel
Förstår inte hur man lyckas med att få sdi:na att dra 1,4 min drar runt 2L:hmmmm2:

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Förstår inte hur man lyckas med att få sdi:na att dra 1,4 min drar runt 2L:hmmmm2:
Med tanke på hans profession så har han nog med stor sannolikhet modifierat variatorn för att få en mer körbar maskin, denna modifikation har enligt mina erfarenheter också den egenheten att den sänker bränsleförbrukningen. Det är väl den enda större modifieringen jag kan komma på just nu som påverkar bränsleförbrukningen.

Dock tror jag inte att ovanstående ger så mycket mer än någon deciliter på sin höjd utan jag tror även att en sådan förbrukning har blivit uppnådd under optimala förhållanden. Om vi tar hans profession i åtanke än en gång så vistas han i skiljande förhållanden och någon gång har han väl råkat ut för kallt och torrt väder i samband med hård snö och lättkörda förhållanden.

Vidare tror jag inte att en förbrukning på 1.4 är något han uppnår dagligen.

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Beställde först en Lynx Re-X E-tec, men backade ur när dom levereras så fruktansvärt sent och nu verkar gå mot ytterligare förseningar. Kör folk bara på vårkanten?

En skoter som drar 1,4L/milen utan att det snålas med gasen!? Tror jag inte en sekund på.

S

StoxResearch

Metta:
Lynx har väl en tradition av att vara hemskt sena med sina modeller om jag inte är helt förvirrad. Antingen det, eller så säljer dom så bra så de inte hinner med. Jag vill gärna tro på det sistnämnda.

mafor

Välkänd medlem
10 jul 2008
144
0
6
piteå
Har beställt en SUMMIT XP 800:rock:

kommer om 1 vecka nu! så nu får det fan börja komma snö.......

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
Metta:
Lynx har väl en tradition av att vara hemskt sena med sina modeller om jag inte är helt förvirrad. Antingen det, eller så säljer dom så bra så de inte hinner med. Jag vill gärna tro på det sistnämnda.
jag tror att det är det sistnämnda.
samt att lynx fabriken gör ski doo modeller också så det är inte så konstigt att dom inte hinner med.

men det blir nog ändring på det till nästa år när nya fabriken är i full produktion.

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
StoxResearch: Kan mycket väl vara som du och BowmorE säger, iår har dom ju som sagt byggt nu fabrik också. Men om vi tittar på RE:n jag köpte ny 06-07 så var det samma visa där. Och då var det inga nybyggen av fabriker som störde produktionen. Varför lär man sig aldrig? Vill man inte skicka ut dem tidigare?! Jag vet att många inte bryr sig då vissa uppenbarligen knappt kör före nyår, men jag vill åka så fort som möjligt, så första bästa slinga som det finns nog med snö på blir snabbt uppkörd. Dessutom är det alltid något ställe i vårat avlånga land som får snö "långt" innan december, så då är det ju bara att lasta släpen och åka dit.
Jag vill även ha min maskin hemma i tid så man får se över den, kanske beställa lite grejjer och montera så att den är klar sekunden då flingorna börjar dala.
Yamaha är ett bra exempel på hur det ska funka. Dom kommer väl att ha alla modeller hemma inför skoterns dag. Lynx kommer väl bara ha de äldre modellerna av årets lineup klara. Trist är ordet.

Booonie

Välkänd medlem
17 nov 2007
190
0
16
Luleå
jag bestllde dock ingen skoter men var däremot och köpte en igår
Ski-doo renegade x 800r -09
hoppad den duger i vinter