Har ingen erfarenhet av hans portning, men vis av generell erfarenhet ang. Tikka råder jag dig att kräva en skriftlig offert på vad han än ska göra (om du ens får tag på honom!), innehållandes bla:Nån som vill dela med sig, funderar skarpt på att skicka upp min motor till honom.
Näh, det skulle jag inte vilja påstå...Lät ju inge vidare, tom. värre än bengans i ösd...
Texten finns under 5/3Samt en bild på när jag öppnat lådan med min Dave Wayneheart trimmade rotax 800a, det var den som jag åkte SM 06 med, tog i princip alla starter sen vi gjort om den något uppe hos Mats Tikka.
Tja, nått kan han då den gode Tikka.Nåja lite fakta då...... Första bromsningen var som vi körde maskinen förra helgen bara något lägre kompression, då vred han ur sig 116 hk vilket är nästan ingenting gissar att vi åkte med ca 120 hk förra helgen. Sen efter nästan två dygns injustering "vi gjorde även Rosendahls Tryggstadmotor" så plågade dom ur sig stadiga..... håll i er nu 150hk och siffror som 153-155 hk fladdrar på displayen i datorn. Effektuppbyggnaden är knappt mätbar, det bara smäller till så är det toppeffekt. Nu har vi inte haft tid att gör variatorsetuppen innan SM.et helgen men det blir nog bra.
Ryktet säger att det är en i Boden, närmare bestämt Torpgärdans industriområde, som byggt någon - eller några - av hans senare motorer.Texten finns under 5/3
Mja, Dave Wayneheart har byggt motorn som sedan Tikka har filat till