När den först började säljas var den riktigt bra. T o m marknadsledande. Men tiden har för länge sedan kommit i kapp foxen. Mot slutet sålde den mycket enbart på gammal hävd. Men om foxen nu var så bra så hade den väl aldrig slutat tillverkas? Marknaden är det mest överlägsna instrumentet.
Varför är det bra? Om chassit går av så är det ett konstruktionsfel och ska således åtgärdas på garantin och därmed inte av dig. Vad har du då för nytta av att du kan svetsa i den?
Vad är det som gör mattan olämplig? Bästa mattan som finns.
Här håller jag inte med dig.
Tycker inte att foxen på något område kan jämföra sig med rangern. Och det inte sagt i positiv bemärkelse.
Vad är du för klant egentligen?
Var juh ganska tydligt att efterfrågan på en liknande maskin till foxen var stor med tanke på att dom revlutionerade chassit och byggde en ny maskin?!!
Och vadå svetsa om det finns garanti, du tror inte folk har skotrar längre än garantitiden eller köper skotrar begagnade?
Skulle bra jävla gärna vilja se dig lösa problemet med sprucket chassi uppe till fjälls utan en alusvets, ärligt talat.
Har du en bra lösning till det lyssnar jag gärna.
Appropå mattan kan jag påpeka följande med dryga 800mil bakom styret på M6an:
Mattan är för mjuk, även när den var ny - WISE ASS!
Kammarna lossnar betyligt lättare och tidigare än tex Summitens matta, så det så!
Mattlängd och delning är inte av vanligt förekommande längder vilket gör ett mattbyte fruktansvärt dyrt och omständigt!
Och kan du förklara fördelarna med en ranger gentemot en Fox?
Rangern tar mer bensin -
Foxens motor är driftsäker +
Rangern har framvagn -
Foxen har inga utstickande armar eller stag som kan krökas +
Rangern är er komfortabel +
Foxen är en arbetsmaskin +
Kan fortsätta hur länge som helst..
Men en av större fördelarna med att äga en Fox pga renskötsel är åtkomligheten till reservdelar.
Finns hur mkt som helst, vars fan du än befinner dig.
Den förmånen har då ingen Ranger i världen!