Smal matta

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Hej

tänkte byta matta på min skoter här nu i sommar. Och det är från en polaris iq, därmed 35cm bredd eller något sånt. Min kusin och en kompis har en sån matta på sina revar, det funkar bra men dem blir jävligt slitna i kanterna, det fransar sig osv. Beror det på att boggiehjulen sitter så långt ut på mattan? Eller är det nått vajs i bakre boggiehjulen där uppe?

Ska ta och svarva ner dom för att få in mattan. Anledningen att jag köper en sån är för jag får den till kanonpris!

/Max

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Iqn har en 38cm bred matta enligt min vetskap:hmmmm:
Dock har Pro XR800 en 35cm bred och 35mm hög och den mattan är kanon tycker jag blir stor skillnad på följsamheten i kurvorna.
att den fransar sig tycker jag låter konstigt eftersom pro XR800 är en boggie byggd för 38cm bred matta..

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Iqn har en 38cm bred matta enligt min vetskap:hmmmm:
Dock har Pro XR800 en 35cm bred och 35mm hög och den mattan är kanon tycker jag blir stor skillnad på följsamheten i kurvorna.
att den fransar sig tycker jag låter konstigt eftersom pro XR800 är en boggie byggd för 38cm bred matta..
Jaha :S Men det är en polarismatta som är 35cm bred iallafall. Tänkte svarva ner dom övre bakre boggiehjulen för att få plats med 44mm kammar. men det är ju nästan omöjligt att svarva gummi! Hade inte tillgång till många stål, men testade dom jag fick tag i..

Hörde av kusinen som har en sån matta på sin rev att den ligger lite snett på ena övre boggiehjulet för honom.. Men man kan ju flytta in dom just lite.