Får man locka med lite skoterfilm?

Sir Drink ALot

Aktiv medlem
22 dec 2007
64
0
6
Undersåker
Trevligt med respons. Trist att nästan alla vill ha Slednecks filmer. För dom som vill ha amerikanska filmer så finns det en uppsjö med sådana så dom personerna är väl redan glada.
För dom som vill ha lite udda filmer så kanske jag kan glädja dom. Trailern å andra sidan representerar inte i bild och musik vad filmen blir. Den representerar bara att det kommer en udda film senare. Som tur är så är mitt Agasams material gratis och då kan ju folk alltid gå vidare i livet utan att ha blivit "lurad" på pengar.
Material finns så det så blir en längre film men den kommer inte konkurera med de amerikanska filmerna. Det vill jag inte så är det bara.
Jag hoppas att ni "missnöjda" personer blir gladare av hela filmen än av denna. Time will tell.

Sedan kan ju ni som är missnöjda alltid göra en egen film så får vi andra se vad det är som ni vill se.
 
Last edited:

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Sedan kan ju ni som är missnöjda alltid göra en egen film så får vi andra se vad det är som ni vill se.
Jag kan inte tala för alla. Men jag är inte missnöjd. Påtalade saker som jag tyckte kunde ha varit bättre. Du kanske vill ha någonting som skiljer sig från slednecks men tänk då på att slednecks har varit väldigt framgångsrika, kanske blir ni inte det. Hur det än är, så stämde din beskrivning väldigt bra just att det är en udda skoterfilm. Om du verkligen vill ha kvar filmen som den är så kan du väl åtminstone åtgärda klippningen, dvs mindre epelepsiframkallande klippning.
Sen, du la ut en egen film på ett skoterforum och väntade inte med att få kritik? Klart du får kritik när andra har synpunkter.

Förövrigt, säkert är det en och annan fler än jag som tänkt tanken på att göra en egen film men dessa tanken brukar förbli tankar.

Tips: när ni sänkte Ski-doon efter vattnet i filmen så kunde du ha tagit med hur bärgningen gick. Sådant tycker jag är väldigt intressant att se.
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Jag måste ändå säga att det som stör mig mest är inte musiken eller klippningen, utan att det kommer en stor ***** text som skymmer allt en gång var 15:e sekund...
 

Sir Drink ALot

Aktiv medlem
22 dec 2007
64
0
6
Undersåker
Tack för kritiken. Klart jag vill ha kritik. För det är ju så att detta var en trailer av det uddare slaget. Hur filmen blir baseras ju till viss del utav vad ni kritiker skriver. Vilka typer av klipp det blir, typ av musik o.s.v. Därför är det ju bra om ni skriver konstruktiv kritik. Och kanske inte bara skriver att allt är skit å så.

Skidon drogs in för hand. Nja lite hjälp av en polaris (Dragon RMK 800 163") fick den åxå. Men det var långt och kallt för Herr Jönsson att gå ut och knyta fast repet. Vilket han bävade för efter att ha kravlat sig iland första gången. Tur att det var nästan 20 i luften den dagen. (Filmat Blåsjön på valborg i år.)

Vem vet det kanske blir ett helt avsnitt med vatten körning. Om det är något som önskas av er kritiker. Börjar i mitten av Juli och klipper filmen så önska på. Och kom med konstruktiv kritik. Jag tar åt mig av nästan alla så....

En notering om musik. Det är idag näst intill helt omöjligt att få ok från skivbolag, på vilken musik man vill. Om man inte vill betala fett (Opeth ville ha 1 500-15 000 pund per låt). Därför blir det ibland udda musik som är gratis. Jag har ju trots allt tänkt att göra en film utan budget som är gratis för er att ladda ner. Så om någon vill gå in och sponsa med en sissådär 100 000:- till rättigheter så hör av er.
 
Last edited:

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Vem vet det kanske blir ett helt avsnitt med vatten körning.

En notering om musik. Det är idag näst intill helt omöjligt att få ok från skivbolag, på vilken musik man vill. Om man inte vill betala fett (Opeth ville ha 1 500-15 000 pund per låt). Därför blir det ibland udda musik som är gratis. Jag har ju trots allt tänkt att göra en film utan budget som är gratis för er att ladda ner. Så om någon vill gå in och sponsa med en sissådär 100 000:- till rättigheter så hör av er.

Det där med vattenkörningen är då i alla fall av mig uppskattat. Om man gör det rätt kan man få en del riktigt intressant material OCH resultat. Go for it säger jag.

Sen angående musiken. Det där med rättigheter tänkte jag aldrig på. Kommer väl inte på fler exempel än Frizon, hittar du nåt intressant där och kontaktar artisten och förklarar att själva filmen kommer att vara gratis för alla så får du nog använda musiken for free.:beer:
Ett annat förslag kan vara att bara låta vissa avsnitt sakna musik.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Annars kan du ju alltid ladda ner Fruity Loops och mixa ihop nåt eget(det program basshunter använder, inte för att det är nåt att rekommendera, gillar inte techno själv men kan vara ett alternativ för rättigheterna), skitsvårt att få det snyggt men om du gjort det rätt så kan det bli bra.
 

Sir Drink ALot

Aktiv medlem
22 dec 2007
64
0
6
Undersåker
Jag har hållit på å gjort musik förut så tanken har slagit mig att göra ett eget soundtrack. Problemet är att jag idag jobbar 150% med annat. Ska man göra en film där man både filmar, klipper, gör musik då måste man minst vara arbetslös. Gärna två tre personer. som är arbetslösa. Dessutom så är det riktigt mycket jobb med att sitta i datorn och göra rock musik. För en film med bara techno det kommer jag aldrig att göra :)
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Men är de inte så att om man inte tänker sälja sin film så får man ha vilken musik som helst?

Men säljer man sin film måste man ha godkännande osv..
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Om man lägger ut den för spridning måste man ha tillstånd. Att göra en film för eget bruk behöver du inget tillstånd för.
Aha, de va ju dåligt. Skulle va kul att veta hur många som har sånna tillstånd till sina filmer..
 

Sir Drink ALot

Aktiv medlem
22 dec 2007
64
0
6
Undersåker
En gissning är 1-5% kanske. Av alla mail jag har skickat till band och skivbolag runt världen så är resultatet:

Ja vi vill vara med = 1% (1 mail)
Ja vi vill ha $$$$ = 1% (1 mail)
inget svar =98% (48 mail)
 
Last edited:
R

Robin

Orkade inte kolla mer än halva (vet inte ens om jag såg rätt film?) men om jag säger som såhär om du nu vill ha filmer 100% laglig och bra SKOTERFILM:

Det var en teaser och har ju som inte sett filmen.

Men fullständiga sekvenser är ju en självklarhet.
Anledningen till att jag slutade kolla var ju att klippen slutade mitt i allt, men som sagt teaser effekt du försökt efterlikna?

Om du använder windcut (dvs tar bort bruset från vinden) så skit i musiken överhuvudtaget, en vrålande 2t ÄR musik! DET är något som saknas i alla filmer från americat! MOTORLJUD! Vill du vara ensam om något så kör på den iden.

Skippa den konstiga färgsättningen och enorma texten, det ser B ut.

Mindre upplösning, 800*600 max. Då får du samtidigt bättre bild kvalla.

Och skippa fjortisfjanteriet.

Då kan det bli en sevärd film, för ska jag vara riktigt ärlig så såg jag några skoter relaterande klipp som har potential.
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
haha ja, jag var tänkt att skriva den tredje posten i detta inlägg . men, haha, jag kunde inte.. jag skrattade lite extra och sen klickade jag mig vidare.. filmen är ju helt absurb, bland de mest urflippade någonsin!

Jag säger då de att du har med förare som VET hur man kör skoter, och du själv har verkligen sj disiplin som sätter dig och klipper ihop en sån här film, som mest troligt väldigt många inte ens ser färdigt :) och detta är ju ett resultat som du måste ha räknat med ;)

Hur som hellst så hoppas jag att detta var en teaser för att bygga upp lite "fuzz" omkring filmen och att vi får kanske lite mer *host host* skoterfilm nästa gång? ;)

Keep on Keeping on..
 

Sir Drink ALot

Aktiv medlem
22 dec 2007
64
0
6
Undersåker
Detta ÄR en tease/trailer/förtitt kalla det vad du vill. En del tar första 3 minuterna av sin film och gör en trailer av. Jag tycker det är fel för då har du ju "sett" filmen redan. Få klipp av det som jag visade kommer i filmen. Det blir mer av allt fast inget (nästan) av det ni har sett. Och JA det kommer motor ljud. Men ha i åtanke att det är inte alltid motorljudet blir bra. Ganska ofta kan det stå en kompis brevid och pratar (brukar döda dom :) Det är inte alltid klippet går i rätt hastighet. Det är till och med så att ibland filmar man utan ljud. Men det kommer motor ljud. Det är ju något man inte får missa (tack kritiker). Lite lustigt tycker jag att man retar sig på de 15 sekunderna "fjortis" som är med. Det flesta blir ju ändå som fjortisar när ni har tagit ett par öl ?!?! Skämt å sido. En del vill bara visa skoter åkning. Jag har valt att ta med lite av sakerna runt omkring. Jag hoppas att de flesta har ork att vänta till slutet av sommaren, och åxå orkar att ladda ner fullversionen. Filmen är filmad och klipps i HD därav storleken på fönstret. Visst jag hade kunna koda om den till 800x600 men det ser ju skit ut så det får bli i1080x720.
 

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
tycker de var rätt okey mix av svammel och skoter. att bara kolla skoterklipp en hel film blir långdraget enligt mig. kul upptåg och hyss i största allmenhet hör hemma i svensk skoterfilm! matrealet ser också ut att kunna hålla rätt okey klass. folk glömmer nog lätt bort vilken otrolig nivå det är på dagens filmer och förväntar sig också tyvärr att "amatörfilmer" ska hålla proffsnivå!

musiken var riktigt kass!.... bara min åskit iof. men den var vekligen kass haha.
texten var också lite B. (har för övligt använt samma typsnitt i 2 filmer jag klippt ihop själv, :hmmmm:) men de är svårt att hitta snygga typsnitt....
 

Sir Drink ALot

Aktiv medlem
22 dec 2007
64
0
6
Undersåker
Efter två dagar med regn och två med brännande sol så kom man igår hem från Norge och säsongens sista snö filmning. Så nu är det bara att sätta igång klippandet. Ska suga i mig lite av era kommentarer så får vi se om jag kan slå hela världen med häpnad .....
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Så ni har kört på snö i juni? o_O Och jag som trodde alla ställt om hjärnorna till vattenkörande nu. :stupid:
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Dom "crazy" och "tokroliga" scenerna kan man slippa, fö såg det ut som du hade många olika klipp med bra åkkänsla.
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Så ni har kört på snö i juni? o_O Och jag som trodde alla ställt om hjärnorna till vattenkörande nu. :stupid:
Han sa att han vart i Norge, på flera ställen i Norge, tex stryn har man precis öppnat skidbackarna :)