Äntligen dubbelljus å runda mätare!

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Är också sugen på att montera dubbelljus på SRX:en :rock:

Måste man inte byta stator eller hur var det där? är ju en lampa till att driva...

DaBoom

Välkänd medlem
29 aug 2007
124
0
6
Delsbo
När jag bytte till det nyare lyset och mätarna på min min förra vmax 500 -98 så fick jag inte igång varvräknaren och nån lampa (minns ej vilka), då kopplade jag ihop färg med färg. Jag tror det var nån kabel för mycket också om ja inte minns helt fel? Så nån skillnad är det ju. Fick du igång all el när du bytte mätare da_loof?

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Dubbelljus är väl inga större problem att fixa? Det satt på min SRX när jag köpte den för ett antal år sedan, såg inte så avancerat ut!

DaBoom

Välkänd medlem
29 aug 2007
124
0
6
Delsbo
lyset är inga problem, men man måste även byta mätarhus och mätare och det är lite större problem.

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Elen är kopplat precis likadant som den sammansatta instrument gruppen, ända skilnaden är en brun kabel som går till varvräknarn som inte finns, fast den är bara att bygla från tankmätaren.
Sen hur man kopplar lyset är nog upp till var och en. själv sätter jag i 2x35watt xenon... *mörkrädd* så då hamnar man ju iaf nära de 60watt som orginal h4 drar mot 120watt som dubbla h4 halogen skulle dragit.

25 okt 2008
8
0
1
Östavall
Jag tänkte byta till nya varvräknaren på min vmax 600, men jag förstår inte riktigt hur man ska bygla. Den bruna som går till tankmätaren är ju byglad med standardkablaget.
Jag prövade att koppla in mätaren med respektive färger från skotern(Blå till blå osv) men då fungerade bara tankmätaren och lyset.