Crossfire 700 -06

Njalle

Ny medlem
13 jun 2008
4
0
1
Nottbotten
Funderar på att köpa en sån,vad ska man titta på som köpare av denna modell?
Har de samma chassieproblem som f7orna lider av?
Är det ett evigt skruvande å risk för att man får pulsa hem i sina skoterspår? Kan man lita på att det håller om man servar den normalt å inte våldar överdrivet? Måste man förstärka chassiet å boggieskenor?
Hur är motorn? Vad är skillnaden på årsmodellerna genom åren? Äter backen upp dreven i växelådan? Finns det en växelåda ens?
Finns det vissa magiska miltal där saker å ting börjar ge upp? Måste man uppdatera efi å sånt å hur vet man att sånt är gjort? Jag har sökt här på forumet men det står förvånansvärt lite om CF 700 dvs kanske ett gott tecken....? Jag vill så det bränns men törs jag??:afraid:

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
En bra maskin om du frågar mig.
Hade problem med att diamond driven kuggade över efter ca 1200 mil. Kuggarna blev utnötta.

Har aldrig hört om några problem som med f7: orna men det finns dem hör omkring som vet bättre än jag.
Men jag tvivlar på att du måste bära hem grejorna. Finns väl inga svaga punkter på så sätt men jag kanske måste drista mig till att säga att AC i allmänhet racklar och har sig mer än vissa andra märken. En yamaha kanske håller bättre men då vet vi alla vilken man har roligast med.

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Har själv en crossfire 7 -06. dom har inte ngn backvxl.
men är riktigt nöjd med min skoter har våldat ganska bra med den å inga bekymmer än iaf. den har gått ca 450 mil. bekymmret som jag ser det är att mattan inte ger så bra fäste utanför spåret. upplever den lite dryg på drickat bara (ibland). tycker även att den kan vara lite klumpig när man pressar efter leden, men de har man igen brevid;). kan iaf rekomendera en cf7a.

B

Biosteel

att nitarna släpper men det händer på alla firecat modeller. :) hårfina sprickor i boggieskenorna :)

B

Biosteel

nope ska egentligen inte vara de för jag ha aldrig upplevt det in real life men såg att det kunde vara problem med dom i nån tråd :)

Njalle

Ny medlem
13 jun 2008
4
0
1
Nottbotten
Verkar ju vettig maskin (cf 7)..imorse fanns det 2 på blocket från gvare å nu när jag kollar är dom borta! lär ju int sättas upp igen om tiden gått ur el så är dom sålda å 2 på samma dag.Vilket mörker ! typiskt...

B

Biosteel

Verkar ju vettig maskin (cf 7)..imorse fanns det 2 på blocket från gvare å nu när jag kollar är dom borta! lär ju int sättas upp igen om tiden gått ur el så är dom sålda å 2 på samma dag.Vilket mörker ! typiskt...
det kan man då kalla otur :) sätt in en "köpes" annons på blocket så nappar nog många ska du se :)