Vad gör ni i sommar?

D

Deleted member 9532

Jag har jobbat de senaste 4 veckorna, och nu är det dags att dra sig norrut bort från Sthlm!

De närmaste 7 veckorna kommer jag befinna mig i Sollefteå och ha det skönt! =D

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
haha i mina trötta ögon såg det först ut som en skoterskida :p haha

väntar bara på släp till vattnet :p ska jobba en vecka till i början på aug, får se om man ids dra på nån festival. ska försöka att hinna ta körkortet till bil innan snön kommer, bokat uppkörning till den 27/8, bara halkbanan kvar att göra.
å så blire väl att fixa mer på skotern, väntar på lönen så man kan börja inhandla saker å ting som gör det roliga roligare

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
haha i mina trötta ögon såg det först ut som en skoterskida :p haha
Tyckte oxå de först :p

På skotern blir de PowerMad handtagsskydd, å ner drevning, bandtunneln ska poleras och i till hösten ska jag bygga fotstegsförstärkare med halkskydd :D En ny matta med lite högre kammar skulle varit trevligt men har inte råd i år..

På bilen ska dom nya fälgarna putsas å sättas på å så ska jag in med en ny stereo å dra cablar å koppla in högtalarna.

Last edited:

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Hello allt skoterfolk,

Nu är ju sommarn här, om man nu kan kalla 10'c och regn sommar men det är en annan femma,
skulle det ju vara roligt och veta vad resten av folket gör nu när semestern närmar sig för de festa?
Vissa av oss yngre har det ju lyxigt med lite lov, som kanske de flesta jobbar på.

Händer det något i skoterväg till exempel se uppvisnigar på vatten runt om i Sverige, eller rent vara med på någon?
Eller bara putsa upp pärlan och sitta i garaget o tänka på milsvider med orörd puder ;)

Själv är man "liten" fortfarande och har 10 sköna veckor med sommarlov,
som kan ses i "mod tråden" så bygger jag ett litet monster av min gamla BR 250tf som fått stått o rutna för länge.
Annars nu till helgen blir det gatufesten, sen jobba o slita här hemma med gallring av skogen.
Efter det blir kommer Yran som vanligt i östersund. Mellan åt ska jag väl hinna med en och annan golfrunda.
Har man tur kanske det blir någon sista minuten om vädret skiter sig!

Glad Sommar önskar Yamaha_Nisse!

Som Kirunabo är man ju härdad med dåliga sommrar men denna sommar tar nog all ***** rekord man kan tänka sig :hmmmm2: Snöstormar i Juni och allmänt ostabilt väder sedan Marsmånad.

Det är klart bättre med en Mars dag minus 10 strålande solsken än denna regn å skit sommar.

Glad sommar på er åxå :laugh:

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
River upp en gammal tråd.

Själv har jag haft sommarlov, som snart är slut:bawling:!
Jag har hunnit med att sommarjobba 4 veckor.
Har också varit på en 2 veckors campingtur till Lidköping med mor och far. Så här långt.
Snart blir det en tripp ner till västkusten, innan jag packar ihop för flytt norrut:rock: pga studier.
Höll på att glömma det viktigaste, skotern ska få lite omvårdnad i form av tvätt och vaxning av huv:)

(Flytt av tråd till övrigt?)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
I sommar har man inte fått nå jobb så man har haft mycket tid till att dona med skotern.

Har lagat och lackat om crosshuven. Bytt matta och drivhjul och nu längtar man som f*n till vintern nu när skotern är klar ;)

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
ja va fan har man gjort?
  • Kört bil en massa
  • Fått bilen krockad pga idiot
  • Kört cross
  • Skruvat i cross
  • Blivit arbetslös
  • Skruvat i skotern
  • Pdol, och därifrån fick man hem någon slags svininfluensa och nu äter jag en massa tabletter
  • Skruvat på dygnet helt
  • Bott i garaget bra mycket
  • Inte badat en enda gång
  • Inte börnat en enda gång.. :bawling:
  • inte så mycket dvs..

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
chillat, pdol, lk. cross körning och lite skoterkörning med go aktiven (14mil ) i sommar:D och en massa annat najs!:)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag har jobbat så mkt jag bara har fått.. är man arbetslös så tar man ju allt jobb man får tag på... Sen va ja in på storsjöyran i lördags å träffa lite folk å kolla på Lady Gaga :)