Spricka i cylle.

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Hej, märkte att jag hade en spricka i ena cyllen när jag tog isär motorn, den är inte specielt djup bara max 2 mm, men de underliga är att skotern har jämn komp. endå och kolvarna verkar vara mycket fina.
Nu till min fråga, borde jag köpa en ny eller vad tycker ni jag borde göra?
Tackar för era svar!

Mvh Alexander

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Förmodligen så kommer sprickan att bli större om du kör motorn varm eller kör hårt.Jag hade en edge 600 som ena cylindern sprack på efter ett tag å förmodligen hade även den sprickan varit väldigt liten från början men sen så började den koka och det var efter de som vi upptäkte sprickan

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
till att börja med rekommenderar jag en åtgärd, det blir lite tråkigt om det blir haveri. Om det pajar kan ju lite andra delar, t ex kolv, lager mm påverkas av ett eventuellt haveri.

det kan ju hålla hur länge som helst, men chansningar är ju att lita på turen. och jag brukar då sällan ha tur med något överhuvudtaget.:hmmmm2:

jag hade nog först kollat om det går att byta foder som det sägs här ovanför, och om det inte funkar hade jag spanat efter en beg cylinder.

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Förmodligen så kommer sprickan att bli större om du kör motorn varm eller kör hårt.Jag hade en edge 600 som ena cylindern sprack på efter ett tag å förmodligen hade även den sprickan varit väldigt liten från början men sen så började den koka och det var efter de som vi upptäkte sprickan
kanske ska lägga till att den skar....