Vikt på sxr 700 motorn

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Kompisen vägde sin motor från en sxr 700 01.
Vägde den utan gasare och variator och hamnade på 36,1kg. :D

Vad väger en rotax 600/800 ??
Tkr att 36,1kg inte låter så värst mkt.

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
På en skotermässa för en herrans massa år sen, -99 -00 nånting, så hade dom hängt upp en Yamaha tripple 600 å en Polaris twin 600 i varsin våg bredvid varandra, å tripplen var faktiskt lättare!! Under natten försvann visst polarismotorn under mystiska omständigheter....

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
På en skotermässa för en herrans massa år sen, -99 -00 nånting, så hade dom hängt upp en Yamaha tripple 600 å en Polaris twin 600 i varsin våg bredvid varandra, å tripplen var faktiskt lättare!! Under natten försvann visst polarismotorn under mystiska omständigheter....
Haha..har sett i nån tråd här att en Liberty 600 väger ca 60kg med ALLT på + last pall..vi hade dock inte på variatorn å gasarna men dom väger nog inte nå 30kg :rolleyes:

Men jag skulle vilja vet vad Rotax 600 & 800 väger från 00 --> och vad F6 & F/ motorn väger.

Någon som vet ?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Mer vätska, en xtra pipa, en till luftburk, en till gasare.... mm Några kilon blir det nog.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Det är lätt den skönaste motorn. Ska skeppa iväg rackel katten när jag fått den lagad å då blir det mest troligt en trippel. Har haft en Viper tidigare och ångrar köpet av 900an, skulle ha hållt mig till Yamaha.

Mer vätska, en xtra pipa, en till luftburk, en till gasare.... mm Några kilon blir det nog.
SXR har enkel pipa och xtra vikten från grenröret och luftburken blir inte äns 1kg.
Nu vet ja inte vad en 600-800 twin från 00 å framåt väger. Men jag tror inte att det är så många kilon som skiljer mellan en tripple och twin.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
4½ liter om jag inte miss fel.
Singelpipa på "Redtop" (trippel pipor väger lika mkt, om jag inte minns helt fel. :eek:)
Luftburk inte många grams skillnnad.
Förgasare, ja dom är ju mindre så det är nog inte mycket där hällre.

2-3 kg mer i övriga om ständigheter!

Upp med vikter på era Rotax o Polaris snurror!

R

Robin

Haha..har sett i nån tråd här att en Liberty 600 väger ca 60kg med ALLT på + last pall..vi hade dock inte på variatorn å gasarna men dom väger nog inte nå 30kg :rolleyes:
Ska se till att leta upp fraktsedeln så får du väl säga vad du vill efter det..

R

Robin

Usch! Usch! Usch! vad jag ÄLSKAR att ha rätt ibland:boring:...

:rolleyes:

Och kommer jag ihåg rätt så vägde Iq 440 motorn komplett med allt plus holtzman variflow på lastpall UTAN pallkragar 54kg.

Och för yttligare bildbekräftelse om det nu ska vara så jäkla noga:
motorn på pall plus alla tillbehör ikringliggandes:

Samt 3st pallkragar syns i bakgrunden: