Förlänga RC.

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Det är så att jag är sugen på att förlänga min Rc 800 06a från 307cm till 365cm. Funderar på att göra det enkelt och köpa skenor från en x-trim. Ska dock inte förlänga tunneln nånting utan bara ta bort stänk lappen.

Visst ska boggie skenorna från x-trim 06-07 passa rakt av på min nuvarande boggie?

Nackdelar med att bara förlänga boggien och inte tunneln?

Tacksam för svar:rolleyes:

MVH/krappen

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
den nackdel som jag kommer på först är väl att de kommer att kasta upp mkt snö på dig å om du har otur en å annan sten om de är lite mindre snö. Sen ser de lite konstigt ut med en massa matta som sticker ut långt bakom tunneln.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
lite konstigt, jag tycker personligen att det blir fult som stryk om man bara förlänger boggien, var inte lat nu det är sommar, förläng tunneln också!

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Grejen är att jag tänkt återställa skotern till orginalskick när jag säljer skotern. Om jag förlänger tunneln så ska det ju vara ordentligt, och då kan det bli jobbigt att ta bort förlängningen?

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Om du nu gör så stora ingrepp på en såpass fin skoter bör du göra det riktigt på en gång. Med en boggie som är längre än tunneln får skotern mindre snö på kylarna, vilket blir sämre kylning. Om du bygger, bygg riktigt

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Det sitter på en 44mm matta som jag krängde på förra vintern så nästa ingrepp till att få den att klättra bättre är att förlänga den;)

Vet nån om skenorna från en x-trim 06-07 passar rakt av på boggien som sitter?

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Perfekt! skenorna och mattan är redan införskaffade så nu fattas bara själva skotern=) och den tas hem på söndag.

Tack för alla svar!

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Perfekt! skenorna och mattan är redan införskaffade så nu fattas bara själva skotern=) och den tas hem på söndag.

Tack för alla svar!
Lycka till, själv tycker jag det är fränt med lång boggie och feta kammar utan tunnelförlängning ;)