Polaris grejjer från USA?

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Hej vet att det finns massa trådar om detta, men hittade ingen som riktigt svarade på min fråga.

Finns det någon hemsida som säljer original delar till polaris dvs inget trim, skulle behöva 2 cylindrar samt 2 kolvar till en xc700 motor nu när dollarkursen är så låg är det lika å passa på.

http://www.babbittsonline.com/ hittade denna sida den hade allt jag behövde men vet inte om det är något att lita på? Någon som handlat därifrån å vet om det är legit eller bara bullshit?

MVH//Kristian

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
Hej vet att det finns massa trådar om detta, men hittade ingen som riktigt svarade på min fråga.

Finns det någon hemsida som säljer original delar till polaris dvs inget trim, skulle behöva 2 cylindrar samt 2 kolvar till en xc700 motor nu när dollarkursen är så låg är det lika å passa på.

http://www.babbittsonline.com/ hittade denna sida den hade allt jag behövde men vet inte om det är något att lita på? Någon som handlat därifrån å vet om det är legit eller bara bullshit?

MVH//Kristian
har beställt från www.purepartspolaris.com med bra erfarenheter
de har priser på alla detaljer i stycklistorna mm

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
hade en egen transport så jag behövde inte skriva ner värdet på fraktsedeln

har inte frågat om de gör det...

Linkan78

Aktiv medlem
24 mar 2009
52
0
1
Luleå
Jag beställde V-force 3 från dessa: http://www.sled-parts.com/ och de skrev ner värdet..nu vet jag inte om de har det du söker..

Är på gång att beställa jag också, alssnwmobile verkar vettiga, halva priset än i sverige:eek: Tror jag ska testa be dom posta kvittot i ett separat kuvert direkt hem till mig, då borde man slippa tullavgift då dom ej kan bevisa vad jag faktiskt betalat även om dom öppnar. Givetvis lågt värde på själva paketet. Värt att prova iaf.

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Är på gång att beställa jag också, alssnwmobile verkar vettiga, halva priset än i sverige:eek: Tror jag ska testa be dom posta kvittot i ett separat kuvert direkt hem till mig, då borde man slippa tullavgift då dom ej kan bevisa vad jag faktiskt betalat även om dom öppnar. Givetvis lågt värde på själva paketet. Värt att prova iaf.
Ligger inget kvitto i om du beställer från Sledparts iaf... Om tullen tycker att det angivna värdet är för lågt och det inte ligger nått kvitto i kommer du få ett brev hem där du ombeds styrka det angivna värdet på paketet, dom håller på paketet tills du gjort det...

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Ronniesmailorder.com

dom har sprängskisser på allt du ska beställa..så lätt å veta..sen skriver han ner om du ber om de

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
Ronniesmailorder.com

dom har sprängskisser på allt du ska beställa..så lätt å veta..sen skriver han ner om du ber om de
har du beställt därifrån nyligt?? mailde nämligen dom och det var helt omöjligt att dom skulle skriva ner värdet, det var mot lag och att dom var rädd att tappa internationella kunder skrev dom.

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
har du beställt därifrån nyligt?? mailde nämligen dom och det var helt omöjligt att dom skulle skriva ner värdet, det var mot lag och att dom var rädd att tappa internationella kunder skrev dom.
haha,de e bara å beställa därifrån va säkert en pryo som du mailat till eller självaste chefen,
fick ett paket av dom för några dagar sedan,det hadde dom iallafall skrivit ner värdet på,å förra gången vi beställde så skrev dom också ner,och då har vi inte ens sagt till.köpte iallafall orginalkolvar till min 800 motor
kostar i Sverige 2555kr/styck betalade iallafall 278$ för 2stycken,dom tar 75 dollar i frakt om du inte har nått som e jätte tungt

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
haha,de e bara å beställa därifrån va säkert en pryo som du mailat till eller självaste chefen,
fick ett paket av dom för några dagar sedan,det hadde dom iallafall skrivit ner värdet på,å förra gången vi beställde så skrev dom också ner,och då har vi inte ens sagt till.köpte iallafall orginalkolvar till min 800 motor
kostar i Sverige 2555kr/styck betalade iallafall 278$ för 2stycken,dom tar 75 dollar i frakt om du inte har nått som e jätte tungt
okej men är det nån speciell man ska maila då eller ska man skriva på nån rad där man lägger ordern att dom ska skriva ner?

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Jag ska betälla en org matta till rmk. Från dirtcheapsnow. en perfekt sida med enkla sprängskisser med ordinarie pris och deras pris på delarna. I sverige kostar mattan ca 15000kr och i usa ca 5500kr. Det är den enda sidan som har 61mm matta till 159". Verkar vara org som gäller om man ska ha mer än 57mm kammar. Blir en matta plus massa annat. Kanske borde prova mejla dem och fråga om de kan skriva ner värdet kanske.

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Jag har betalat med kort och förskott till bl.a ronniesmailorder och det var inga som helst problem.
Jag tror att så länge man handlar av några som är "kända" på marknaden så är det nog inga problem.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Varför chansa då det finns företag som paypal som sköter det åt dej??
Att "tro" att man är säker skulle inte göra att jag lämnar ut mitt visa korts nummer..Spelar ingen roll vem det är..

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jag och en kompis beställde från Kens Sports och han betalde med att gå till banken och be dom göra någon slags säker överföring till usa-kontot. Värdet skrevs även ner