Ähh, första veckan på jobbet, så man gör vad man kan för att mentalt smita ifrån....hur länge tog det där att beräkna?
Ser ingen fördel med att köra på bensin om det nu inte var för kallstartsproblemen med etanol..Ärligt.
Än är ju inte bensinen så dyr. Ser väl därför ingen större anledning till att köra på etanol.
Att det kan skilja så mkt på bara några tiotal mil, tankade så sent som för 5 minuter sedan på lågpris mack, 13,06kr/L, Övergått från etanol till bensin igen pga hur kallt det är här när man ska till jobbet..jag tycker bensinen i sverige just nu är jävligt billig.....
finns många andra länder som har betydligt mkt dyrare bensin.
nu är bensinen nere på typ11 kr litern och det är ju inte dyrt
jo du har rätt.jag har fel.bensinen kostar ju där runt men vad fan har jag fått det ifrån då?Att det kan skilja så mkt på bara några tiotal mil, tankade så sent som för 5 minuter sedan på lågpris mack, 13,06kr/L, Övergått från etanol till bensin igen pga hur kallt det är här när man ska till jobbet..
Har ett tips för den som vill prova med etanol och blanda denna med olja. Bluemarbleoil, funkar utmärkt för att blanda med alkoholer. Oljan brukar användas av modellflygare mfl. Att den dessutom är en riktigt fin skoterolja som inte sotar eller luktar är ju inte fel heller.Det är nog omöjligt att få igång en kall motor i -20 på E85, men en bekant har bensin i oljetanken och primer till den.
Det stämmer att vanlig olja inte blandar sig med E85, kan höra vad oljan heter.
Annars är det väll bara att höja kompet och bestycka upp.
Ja, det har ju sina nackdelar att vara lukt och rökfri ocksåEtt test hos http://www.dynotechresearch.com visade att på en polaris 600 TAPPADE motorn 1,5-2hp MED blue merble jämfört med Polarisolja.
Bara så ni vet.....
//
Ett test hos http://www.dynotechresearch.com visade att på en polaris 600 TAPPADE motorn 1,5-2hp MED blue merble jämfört med Polarisolja.
Bara så ni vet.....
//
Vart finns den att köpa då i Sverige?Någon som kollat länken ovan?? Dom påstår ju faktist att det enda man
behöver göra är att blanda E85 med deras mirakel 2t. olja så ska det funka sen!!!
Alltså: Ingen ombestyckning el. liknande skall behövas
Låter ju helt otroligt bra... Men tyvärr det som låter för bra för att vara sant.. osv.osv.
Tycker ju att någon mer här borde reagera på detta stora "genombrott"??