Info om F6 Sno Pro 2007

ragge86

Medlem
4 aug 2008
28
0
1
Finland
Hej allihop

har hittat en F6 sno pro 2007 som jag är intresserad av. men jag undrar hur bra dom håller ihop, vad finns det för standardfel osv.
tycker det är en väldigt snygg skoter, men jag tvekar då alla "skoterexperter" jag känner avråder från arctic cat.

här finns en länk till skoter ifråga
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=648587

körd 1250 miles/km ?

sno-pro f7-05

Välkänd medlem
9 sept 2007
187
0
16
örnsköldsvik
tjena.. det är en jätte fin skoter som går bra!:) vet tyvärr inga fel:/ och så. men alla skoter märken krånglar mer eller mindre. man kan ha otur med vilket märke som hälst . tycker du ska köpa värkar som ett bra köp. mvh fredrik

ragge86

Medlem
4 aug 2008
28
0
1
Finland
jo otur kan man ju alltid ha. men jag vill inte köpa något som trillar sönder av sig själv så att säga. det har man en husaberg till :D

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Vet ej om de e samma på F6an som på F7an men F7an brukar få sprickor i framvagnen åsså ska man lyfta av dynan och kolla där..min kompis F7a gick nästan av..var bara en bit på 10-15cm som höll ihop chassiet

safaririder

Välkänd medlem
6 jul 2008
172
0
16
Älvdalen
Mina egna erfarenheter är att F6 under den typ av körning jag håller på med så drar den mer sås än min F8... Det är väl det enda matnyttiga jag kan komma med annars är det en kanonskoter... helskön att köra.... Tror de beskrev det ganska bra i en skoter tidning, kommer inte ihåg vilken, men: När man varit ute på en 16mils tur och alla andra vill in i stugan å ta en öl el motsvarande så känns det som kunde fortsätta 16 mil till... ungf så... och jag kan bara hålla med... Tycker den funkar kanon... har tagit mig upp på varenda berg och backe som mina kompisar med mountain maskiner har varit upp på, desuttom kört skönt efter leden. Du kommer inte ångra dig... man kan ju alltid råka ut för söndags exemplar, men det vet man inte i förväg tyvärr... lycka till, vad du än beslutar dig för..

safaririder

Välkänd medlem
6 jul 2008
172
0
16
Älvdalen
Glömde en sak.... Nya F6 och F8, 1000 etc går inte att jämföra med "gamla" F7 osv, det är en helt ny skoter... Alla skotrar går sönder, det är en fråga om tur, otur eller bara hur man sköter/kör dem...

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Oj, såg inte att han hade skrivit att han var ute efter 07an F6a :D Trodde han mena gammla F serien.

Jag har kört 07ans F6a å 08an F8a å båda är skit fina skotrar. Det ända ja kmr på som ja inte gillar med dom är dynan, den är lite för bred när man ska stå upp.

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Det ända ja kmr på som ja inte gillar med dom är dynan, den är lite för bred när man ska stå upp.
Jag håller med, det är lite för bred dyna, man stör sig på det när man ställer sig upp. Annars en riktigt fin skoter vad jag vet, går då riktigt skönt efter leden..

ragge86

Medlem
4 aug 2008
28
0
1
Finland
Jag håller med, det är lite för bred dyna, man stör sig på det när man ställer sig upp. Annars en riktigt fin skoter vad jag vet, går då riktigt skönt efter leden..
ok, inget jag tror ja kommer att störa mig på

någon som vet av jämförelse mellan 2007's 600cc skotrar ?

ragge86

Medlem
4 aug 2008
28
0
1
Finland
tack för alla tidigare svar. var och hämtade mig en F6 07 nu i helgen :)
bara att vänta på snö nudå :hmmmm:

undrar nu om någon vet av användarhandbok, reparationsmanual eller liknande som man kan hitta på internet.