G-Type Boggie

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Så här ligger det till.
Sitter en G-Type Boggie i min SRX. Har sedan jag köpt den tyckt att den ser längre ut än den orginal ProAction boggien som sitter i min XTC.

Efter lite sökande och läsande har jag lärt mig att det finns två olika längder på G-Type boggie dvs. 307 & 320.

Detta har då väckt en massa frågor
Finns det flera skotrar med 320s matta.
Hur skiljer man 320 & 307 boggien åt?
Nån som har mått på de olika boggie skenorna?

Jääänz

Välkänd medlem
31 aug 2006
246
0
16
skellefte
lättast att kolla bör vara att mäta mattan?
räkna antalet kammar på hela mattan, sedan kolla hur långt det är mellan 10 kammar och dela det på 10. då får du fram måttet mellan två kammar, sen är det bara att gångra det med alla kammar på mattan.

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Så här ligger det till.
Sitter en G-Type Boggie i min SRX. Har sedan jag köpt den tyckt att den ser längre ut än den orginal ProAction boggien som sitter i min XTC.

Efter lite sökande och läsande har jag lärt mig att det finns två olika längder på G-Type boggie dvs. 307 & 320.

Detta har då väckt en massa frågor
Finns det flera skotrar med 320s matta.
Hur skiljer man 320 & 307 boggien åt?
Nån som har mått på de olika boggie skenorna?
Eftersom de satt öhlinsdämpare i boggien så ska de va en boggie från -97, om de inte är bytt dämpare på en nyare boggie, -97ans boggie är för 320 matta. Och 307 boggiesarna är ganska ovanliga då bara SP modellerna hade dom, -98 - -00.

Alla G-type boggies efter -97 kom med WP dämpare (kanske inte alla hade WP, men alla har vita fjädrar).

Släng upp bild här.