kort lr lång

R

rotax=)

hej jag har tänkt köpa mej en ny skoter. nu i år men har lite problem att bestäma mig. om jag ska köpa kort lr lång skoter och bor i luleå det står imellan en re 800 och x-trim 800:rock:

MVH/nicklas:aetsch:

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
re800 med 44mm matta så tar du dig fram hyffsat iallafall.....xtrim 800 också 09? det tar sig fram överallt lite svårare att busa med än kortbandaren, Jag själv hade gått på re800 och dreva ner 2 kugg samt bytt till 44mm matta då har du en ultimat djävulsmaskin ;-)ska du dock leka bergsget så kommer re:en att få svårt att hävda sig mot x-trimen. Jag har en x-trim 08 600sdi och den är väl kortare än nya 09:an? men jag körde fan aldrig fast i 1meters puder. Som sagt jobbigt i-landsproblem du har ;-)

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag tycker du borde köpa en Allround skoter. Som tex Crossfire och Renegade.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
håller med Polaris-jimmy, en Crossover är nog vad som skulle passa dig. Både Crossfire och Renegade går bra på led och i lössnö. går utmärkt att hoppa å leka med den mattlängden.

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
X-trimen är väl ändå också en allround skoter "hybrid".
Själv så hade jag köpt just en X-trim vilket jag också ska göra till nästa vinter;)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
X-trimen är väl ändå också en allround skoter "hybrid".
Själv så hade jag köpt just en X-trim vilket jag också ska göra till nästa vinter;)
Jo X-Trimen är oxå en hybrid fast den är längre (366) än vad en Renagade(345 om ja inte har helt fel) och Crossfire (345 fram till -09 då dom är 158 och 128)

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Jo X-Trimen är oxå en hybrid fast den är längre (366) än vad en Renagade(345 om ja inte har helt fel) och Crossfire (345 fram till -09 då dom är 158 och 128)
jo det stämmer att lynxen är lite längre. Men lynxarna har väl också lite uppvinklad boggie vid vändhjulen som gör att hela mattans yta först kommer helt till rätta i lösare före?

R

rotax=)

Jag tycker du borde köpa en Allround skoter. Som tex Crossfire och Renegade.
hmm okej..men vi säger så hära renegade eller x-trim lr en re med 44mm matta lr en crossfire? vilken tror ni passar mej bäst?:) tack samm för snabba svar:rolleyes:

MVH/nicklas:aetsch:

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Ska du hoppa lagom mycket så spelar det nog ingen roll vilken längd du har på mattan, det är en vanesak. Är det 08or vi pratar om?

gu77a

Välkänd medlem
15 dec 2006
212
0
16
kalix
Har bara kört xtrimen av dom dära skotrarna , en 07 och den tyckte jag var bra i lössnö. tog mig då upp efter dom brantaste backarna där inte mxz´orna tog sig ;D Och den var busenkel att burka med:) skön i fjädringen tyckte jag den var också.

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Jag skulle utan tvekan ha tagit Re:n med 44mm matta istället för x-trimen :)
Du kanske tar dig lite bättre med x-trimen eftersom den är längre men då är ju Re:n istället mkt roligare busmaskin.

Och nog tar sig en Re med 44mm matta nog bra om du inte bara är ute efter att klättra, speciellt då du bor vid kusten :)

B

Buktholmen

assault 800 är väll en bra allroundmaskin ? tänkte om du var intresserad av en allround :D