Yamaha MM 700

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
knäcker boggien om man inte har hämmnare? dom sitter i ju i framvagnen så vad ska dom göra åt de?:hmmmm:
Tror han förväxlat k-hämmare med balata remmarna som sitter på främre W-armen i Boggien.
EJ att rekomendera att ta bort dessa, då skotern kommer bli okörbar (mattan kommer rappa på mattan utan desslike, thrust me been there).
Sen att köpa Quickrods / Okoplingskit kräver nästan att man slänger på NoN-slip hjul, kan lösa problemet med att spänna mattan hårt som F*N, men kommer leda till extremt slides slitage lr att mattan går av och i sin tur lägre effekt för högre friktion.

PMa om du undrar något mer.

Ang. K-hämmare som sitter i framvagn för att hämma krängningar och "fördela" trycket mellan dämparna så de inte jobbar inviduellt. D
Dvs. tar du bort den kommer dämparna jobba inviduellet och du kommer få behöva spänna fjäderna samt chimsa om dom för att inte få en svajig.

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Tror han förväxlat k-hämmare med balata remmarna som sitter på främre W-armen i Boggien.
EJ att rekomendera att ta bort dessa, då skotern kommer bli okörbar (mattan kommer rappa på mattan utan desslike, thrust me been there).
Sen att köpa Quickrods / Okoplingskit kräver nästan att man slänger på NoN-slip hjul, kan lösa problemet med att spänna mattan hårt som F*N, men kommer leda till extremt slides slitage lr att mattan går av och i sin tur lägre effekt för högre friktion.

PMa om du undrar något mer.

Ang. K-hämmare som sitter i framvagn för att hämma krängningar och "fördela" trycket mellan dämparna så de inte jobbar inviduellt. D
Dvs. tar du bort den kommer dämparna jobba inviduellet och du kommer få behöva spänna fjäderna samt chimsa om dom för att inte få en svajig.

Bäst bang for the buck ger helt klart ett par quickrods. Kikar du hos knracings annonser på SR:s "skotertorget" så ser du exakt vad du ska ha. GRYM skillnad, men de kräver också no-slip drivhjul. Mitt tips som vanligt är att du handlar via www.richmotorsports.com för då sjunker priserna rejält! Kollar du in www.totallyamaha.com så finns där exakta förslag på variatorkits förslag i lösa delar som kostar en bråkdel av vad Heavyhitters mm kostar. Jag gav mindre än en tusing för nya vikter, nya glidklackar, nya fjädrar och en multihelix (billet). GRYMT mycket bättre än orginal, men trots att många kör exakt samma setup så märks det att jag borde ha en aning tyngre vikter i toppen på viktarmarna för att det ska funka klockrent för just min skoter. Men du kommer ruggigt nära iaf.

Ta bort krängaren fram gör också superskillnad för hanteringen i snön, men då måste du ha andra dämpare än orginal som blir för mjuka.

//Robban

Pontusb

Välkänd medlem
26 jul 2008
158
0
6
tack alla för tipsen, nu vet jag lite mera :) kommer nog skicka ett pm till några, för närmre details.