Reservdelar till Arctic Cat ZR 600 -00?

Swompin

Medlem
15 sept 2008
6
0
1
Tjo!

Jo de var så här att skotern min pajja i vintras (eller iaf variatorn :/) och jag måste köpa lite reservdelar å sånt nu innan stålarna tar slut :D

Jag kommer förmodligen måsta byta kolvar på den för att va på den säkra sidan, den har gått 750-760 mil så de kanske är dags nu?

Sen kommer jag ju såklart måsta köpa en ny variator (primär) Om det är den som sitter ansluten direkt till motor? (är inte helt kunnig på allt sånt där) :p
Ni kanske vet vad man skulle ha köpt för någon som passar och kanske är av bättre kvalitet och prestanda t.o.m. (till ett rimligt pris förstås) För variatorerna som sitter orginal på dessa skotrar har jag hört andra haft problem med också? :/

Och man kan ju alltid kolla på lokala affären efter reservdelar, men jag tycker iaf att det är svindyrt :O
Så därför hade jag tänkt höra med er om ni vet något bra sätt att frakta och kanske köpa delarna från något annat ställe, t.ex. USA? Och vars man skulle gå in om man då ville beställa och vad man skulle tänka på/oroa sig för? :D

Tack på förhand /Hampe

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Och vars man skulle gå in om man då ville beställa och vad man skulle tänka på/oroa sig för? :D

Tack på förhand /Hampe
www.Theoutdoorshopinc.com
Knappt 1500:- per kolvset verkar det nog landa på inkl. frakt, moms och tullavgift.
Dollarfan har ju gått upp runt 60 öre "på senaste"... Vilket iofs inte gör någon större skillnad på så här små pengar.

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
men vafan byt inte kolvarna, onödigt jobb. det är bara att köra. du känner då den får dålig komp (då ringarna är dåliga) då kan du byta hela kittet (kolvar ringar knaster). jag ger dig ett tips, mäta kompen före du byter så du inte byter i onödan :)

Swompin

Medlem
15 sept 2008
6
0
1
Hej.
Mäta kompen? Hur gör man det? Är det omständigt? Tänkte ifall någon skulle göra det åt en och vad de skulle gå på ungefär? :)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Byta i onödan? Har en skoter gått mer än 500 mil utan kolvbyte/ringbyte så kan de vara på tiden att byta än om kompet är bra. Byt kolvar. och jag har en variator hemma till en såndär om du är intresserad, skicka ett PM isåfall.

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
Byta i onödan? Har en skoter gått mer än 500 mil utan kolvbyte/ringbyte så kan de vara på tiden att byta än om kompet är bra. Byt kolvar. och jag har en variator hemma till en såndär om du är intresserad, skicka ett PM isåfall.
håller med .. det e dumt att riskera kolvras då det medför mycket extra jobb och pengar ...