Bilder: Fastkörningar

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Sv: Fastkörningar

Eller att alla andra märken bara kör och kör utan att behöva köra fast.
 

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
Sv: Fastkörningar

ja kan faktiskt vara så sorgligt. Jaja skit i det in med fler roliga bilder i stället jag har lagt in min del av den förgånga vintern.
 

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
Sv: Fastkörningar

Det tog stopp

sista turen och det va blött

stuck!


Hade jag haft dubbad matta hade jag kommit upp


Kallas Surhål
 
Last edited:

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Sv: Fastkörningar

1:a turen efter ja precis fått hem den. Hade bara jackan och hjälmen på mig som var vinter betonat, annars var det jeans och gympa skor som gällde, skulle här på bilden vända för att åka tillbaka hem och klä på mig för att slippa frysa, 6km hemifrån!! :argh:

Kan lugnt säga att jag lärde mig en läxa, 4,5timmar innan ja tog mig lös, väääääääldigt blöt och kall!!! Bilden är tagen precis innan ja kom därifrån, när ja hoppa av skoter hade ja snö till bröst korgen, jo just de..... nämnde jag att handskarna låg kvar på hatthyllan hemma??? Man kan vara riktigt puckad ibland. "Men det blir ju bara en kort tur, är snart hemma igen!"
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Sv: Fastkörningar

Ojoj vilken fast körning. Ungefär som när ja hämta hem föra skotern(ZR 900)ja fastna när ja skulle över en plog karm för de kom en bil, när ja gick av så hade ja snö över midjan.
Hade gympa skor,mjukis brallor å vinter jacka å mössa, inga vantar för ja skulle ju bara hem å den har ju handtagsvärmare.

Det var bara en 5-10min tur hem men när ja inte var hemma på 1½h så kom farsan me sin skoter å nog hitta han mig där ja stod å grävde i bara händer å snö upp till midjan.

Har tyvärr ingen bild då jag hade mobilen hemma.
 

Snotrik

Välkänd medlem
4 feb 2008
200
0
16
33
Byske
Sv: Fastkörningar

Jag fastnade lite. Det rann visst en bäck under :argh:



En kompis hittade ett litet hål

 

t42_

Aktiv medlem
14 jan 2008
88
0
6
Kiruna
Sv: Fastkörningar

En annan sak jag har tänkt på.. när jag är nära på att köra fast, inte fan ger jag mer gas då! På många av bilderna så ser det ut som att folk i desperat "sista försök" att få loss skotern, ha gett full gas.. :p
Det håller jag med om. Folk gaaaasar och sitter tillsist ännu lite värre. På filmer om man kollar youtube så ser man folk som gasar utav bara den och samtidigt hoppar. Dååå *****r sitter man fast.:(
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Sv: Fastkörningar

Ojoj vilken fast körning. Ungefär som när ja hämta hem föra skotern(ZR 900)ja fastna när ja skulle över en plog karm för de kom en bil, när ja gick av så hade ja snö över midjan.
Hade gympa skor,mjukis brallor å vinter jacka å mössa, inga vantar för ja skulle ju bara hem å den har ju handtagsvärmare.

Det var bara en 5-10min tur hem men när ja inte var hemma på 1½h så kom farsan me sin skoter å nog hitta han mig där ja stod å grävde i bara händer å snö upp till midjan.

Har tyvärr ingen bild då jag hade mobilen hemma.
Jag skulle nog inte tagit en bild vid såna tillfällen. Skulle varit så frustrerad. :rolleyes:

Det håller jag med om. Folk gaaaasar och sitter tillsist ännu lite värre. På filmer om man kollar youtube så ser man folk som gasar utav bara den och samtidigt hoppar. Dååå *****r sitter man fast.:(

Är väl en sista reflex innan nådastöten att försöka komma upp trots att det bara blir värre.
 

t42_

Aktiv medlem
14 jan 2008
88
0
6
Kiruna
Sv: Fastkörningar

Är väl en sista reflex innan nådastöten att försöka komma upp trots att det bara blir värre.
Jo de är klart, gjorde det hela tiden första tiden jag körde. Då jäävla gasa ja tills jorden kom fram. Men nu kommer tankarna före reflexerna i såna sammanhang ;)
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Sv: Fastkörningar

Det håller jag med om. Folk gaaaasar och sitter tillsist ännu lite värre. På filmer om man kollar youtube så ser man folk som gasar utav bara den och samtidigt hoppar. Dååå *****r sitter man fast.:(

Själv så vek jag bara av spåret och *poff* så blev det bara vitt överallt :hmmmm: släppte gasen direkt men det spelade ingen roll hur mycket jag grävde runt om skotern, det bar helt enkelt inte!! Den gick bara djupare hela tiden.... till slut tog tjurskallen över........ då försvinner ju strategin helt! He he! Ja tog mig hem iaf!!

Kan ju säga att den var riiiiiiktigt billig just då, trots att ja precis fått hem den!!
 
Last edited:

Tegelby_

Välkänd medlem
22 dec 2007
332
0
16
Matfors
Sv: Fastkörningar

ibland kan det ju gå att komma upp om man gasar fullt:rolleyes:
Men det är väl 50/50 kanske:p
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Sv: Fastkörningar

är det på början av sesongen och det bara är en halvmeter så går det ju att gasa å slita tills man kommer loss :D haha