Det är inte tösnö, det är blöt pulversnö :eviltongue:Ser jäkligt trist ut, men måste fråga, tappade du gasen när du satte fast dig sådär? har i vinter hamnat i både 10 och 20cm stöp, med 20-30cm puder på med fyrtiofemnollnollan och inte fastnat? tycker 5000 borde ha mindre svårt att fastna. det var iof nära i 20cm stöp, men med tungan rätt i mun tog jag mig upp på en brygga. Ser dock nästan ut som om du har en hög med tösnö framför, kan det vara tö som gör så stor skillnad?
Jag åkte ut en bit för att kolla men när jag stannade och klev av så insåg jag att jag gjort bort mej. Sen försökte jag försiktigt försiktigt att backa men det gick ju inte så då skulle jag prova vända men då gick skorpan ovanpå sönder.
Sen gav jag järnet runt i en cirkel för att vända och kom en bit och satt fast. Backade en bit och tog sats så jag kom över snövallen och kom några meter till. Och så en vända till sen var det kört helt. När skidorna skar ner i snön fick jag aldrig upp dom igen så snön blev bara berg framför tills den inte orkade driva mer...
Jag åkte ut förbi stugan som syns på bilden och till och med spåret var bara stöp på isen efter några dagar med 2dm nysnö :mmph:
Det var därför jag fastnade för spåret var bara skit där jag trodde det var hårt