Köpa Lynx Ranger mountain 800 -04, Vad tänka på?

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Tack för all info grabbar! Ska fundera! Helst SJÄLVKLART hade jag ju vela ha REV chassit men vi får se vars jag hamnar! Denna ligger iallafall högt på "önskelistan" :D

En fråga till bara, vad säger ni om packboxen till 04an? Den som 03an vill trycka ut/läcka? Är detta återgärdat eller är det lika att byta den om man lika tar isär och byter kolvar? Vad kan en packbox kosta ?

/F
-04an ska ha nån slags bricka på blocket som håller packboxen där den ska. Kostar 265spänn på rinab.

http://rinab.jetshop.se/ShowProduct.aspx?ProdID=15531&cat=1828

F

Fredrikkoraudi

Kanon tack! Så på 04 sitter den där men på 03 borde man sätta dit den?

/F

F

Fredrikkoraudi

Vad ska man ha för kolvar om man ska byta förresten? Ska man ha nått ifrån tex Duells eller ska man köpa ifrån Wiseco eller hur fan man nu stavar :)

F

Fredrikkoraudi

Okey! Men den satt där på 04? Dvs problemet återgärdat?

/F

Biffo

Medlem
19 nov 2007
8
0
1
Luleå
Jag har en ranger och det första du ska byta är insugsgummin. fundera inte på nå annat utan insugsgummin är prio 1. Dom spricker på alla och då skär den.

F

Fredrikkoraudi

Kan du berätta lite mera? Hur är den att äga? Går den bra? Tar den massa soppa? Klättrar den bra? går den fort? Går det att stegra med? :)

/F

Jag har en ranger och det första du ska byta är insugsgummin. fundera inte på nå annat utan insugsgummin är prio 1. Dom spricker på alla och då skär den.

anders__j

Medlem
22 okt 2004
24
0
1
Hoting
Kan du berätta lite mera? Hur är den att äga? Går den bra? Tar den massa soppa? Klättrar den bra? går den fort? Går det att stegra med? :)

/F

Eftersom jag också har en kan jag ju försöka svara lite jag med, den är som alla lite motorstarkare maskiner dyr att försäkra, men det är väl ingen nyhet hoppas jag. ;)
Bra går den, och soppa tar den, kör min på kring 3l/mil, men då jämför jag förstås med min gamla 670 som bara tog nånstans på 2l/mil för det mesta.
Har inte varit i fjälls å testat nå klättrande, sen har jag dessutom lägre kammar än original på min, men jag är fullständigt nöjd med lössnöegenskaper även i dom små backar jag har kört i. :D
Den går på tok för fort, har inte testat, men det pratas väl om 180 eller nåt sånt på mätaren. Ska dreva om min nån gång, blir gärna att man måste slira rem om man försöker smyga där det är trångt i skogen. (kör mycket ospårat)
Absolut går det att köra på bakrullen, så mycket du vill. Bara att trycka på gasen det. :rock:

F

Fredrikkoraudi

Fyfasen de låter kung du! Jättebra å tack du ides ta dig tid att skriva!! Har du haft några problem med din 04?

Eftersom jag också har en kan jag ju försöka svara lite jag med, den är som alla lite motorstarkare maskiner dyr att försäkra, men det är väl ingen nyhet hoppas jag. ;)
Bra går den, och soppa tar den, kör min på kring 3l/mil, men då jämför jag förstås med min gamla 670 som bara tog nånstans på 2l/mil för det mesta.
Har inte varit i fjälls å testat nå klättrande, sen har jag dessutom lägre kammar än original på min, men jag är fullständigt nöjd med lössnöegenskaper även i dom små backar jag har kört i. :D
Den går på tok för fort, har inte testat, men det pratas väl om 180 eller nåt sånt på mätaren. Ska dreva om min nån gång, blir gärna att man måste slira rem om man försöker smyga där det är trångt i skogen. (kör mycket ospårat)
Absolut går det att köra på bakrullen, så mycket du vill. Bara att trycka på gasen det. :rock:

anders__j

Medlem
22 okt 2004
24
0
1
Hoting
Fyfasen de låter kung du! Jättebra å tack du ides ta dig tid att skriva!! Har du haft några problem med din 04?
Nej jag har inte haft några problem alls faktiskt, inte ens spruckna insugsgummin, (än) men så har jag bara haft den i en säsong hittills också.
Men som sagt, den har bara gått hur bra och snällt som helst så länge jag har haft den.

F

Fredrikkoraudi

Så de är en skoter du rekommenderar att frakta runt arslet på? :)

Nej jag har inte haft några problem alls faktiskt, inte ens spruckna insugsgummin, (än) men så har jag bara haft den i en säsong hittills också.
Men som sagt, den har bara gått hur bra och snällt som helst så länge jag har haft den.

F

Fredrikkoraudi

Låter ju kanon! Så de känns att de är en 800? tänkte så de inte känns som en 600 jag har nu så man blir besviken :)

Absolut gör jag det! Se till att få tag på ett bra exemplar bara, men det gäller ju förstås alla begagnade maskiner. Lycka till! :)

anders__j

Medlem
22 okt 2004
24
0
1
Hoting
Låter ju kanon! Så de känns att de är en 800? tänkte så de inte känns som en 600 jag har nu så man blir besviken :)

Har inte kört nån 600 faktiskt, så jag kan inte säga hur skillnaden är, men mot 670n känns det bra skillnad, och dom är ju inte helt slö heller så. ;)

F

Fredrikkoraudi

Men 670 borde ju vara piggare än 600 å säger du att de känns bra skillnad så har du övertygat mig :D

Du har ingen bild på din du kan visa? :)

Har inte kört nån 600 faktiskt, så jag kan inte säga hur skillnaden är, men mot 670n känns det bra skillnad, och dom är ju inte helt slö heller så. ;)

F

Fredrikkoraudi

Fyfasen va fin! :D

Hade du kunna posta en med större upplösning? är sugen på detaljer :D