Oj vad vacker den var anders__j!
Vad tankar du i den? Rekommenderar dom 95 eller 98?
Man tackar.
Rekommendationen är 98 så det är det jag tankar, är sån liten skillnad i pris per liter att jag inte tycker det finns någon anledning att experimentera med något annat.
Precis min tanke! Du skriver att skotern vill slira lite rem om man kör i skogen och "segdrar" den på låga varv lite (antar jag du menar)
talar vi om mycket rem? :/
Nej knappast, har inte sett något onormalt slitage på remmen på min åtminstone, men det känns bara olustigt att behöva ligga och slira på eller under tillslagsvarvet nästan hela tiden t.ex om man är ute och kör med farsan på sin 5-9:a eller som sagt där det är trångt i skogen.
Men förmodligen är det egentligen inte något stort slitage i de fallen, är ju trots allt en väldigt liten del av körtiden/sträckan som går åt till sådan körning, och som sagt så är det dessutom enkelt åtgärdat om man är beredd att offra lite (i mitt tycke alldeles onödig) toppfart genom nerdrevning.
De låter kanon! Remslitage känns ju dumt! Din ranger verkar vara i mycket bra skick! Får jag fråga hur långt den gått? Har du bytt matta nångång? Är mattan känsliga?
/F
Min hade gått nånting på drygt 450 mil när jag köpte den i fjol höst, då var originalmattan helslut, men jag köpte av handlare så jag fick en ny monterad innan leverans, och då valde jag en 38mm istället för 51, mindre ledförstöring och i min smak fullständigt tillräcklig framkomlighet med lite lägre kammar.
Just nu har den väl gått knappt 550 mil tror jag. Körde nog inte riktigt hundra mil förra säsongen om jag minns rätt.
Jag TROR mattproblemen beror på att den är så högt drevad och går så fort..Okej kanon! Jag hittade en privatperson som hade en på blocket ,den hade gått ca 500 mil men då var mattan slut! Jag tänkte den kanske är våldkörd men jag har hört och sett att mattorna brukar ta slut fort!
Har du något råd på vad man ska titta på om man inhandlar en?
Jag TROR mattproblemen beror på att den är så högt drevad och går så fort..
Jag har sett mattor på dessa modeller som är helt totalslut efter ca 500mil.
är inte ragnaren en rätt dålig lössnö maskin jämfört med resterande mountain-maskiner som just finns att tillgå i denna årsmodell.. då menar jag flyttförmåga och så vidare.. det är ju trots allt en förlängd rave i princip.. känns mer som en crossover med lite mer matta.