Fel på Snopro 440 05

axson_21

Medlem
8 okt 2008
8
0
1
Dalarna
Hejsan, Jag har planer på att köpa en Snopro 440 från 2005, tänkte höra om det är några spec fel på dem eller om det är nått man ska tänka på när man kollar på dem.. väldigt tacksam för svar:)

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Sv: Snopro 440 05

Är väll samma problem som alla F/sno pro modeller har. Kolla efter krokiga A armar/sprickor i framvagnen båda är tecken på ett hårt liv. Annars nått som brukar hända på dessa maskiner är att den spricker längst fram i bulken brukar svetsarna spricka av kan vara riktigt svårt att se när motorn och luftburken är monterad.

Men häng dig med all din vikt på främre lyftbågen och lyft den upp och ner för att känna efter eventuella glapp/utmattningar. Det är dom problemen jag känner till iallafall har varit så på alla sno pron jag skruvat i.

I övrigt en mycket trevlig maskin som gillar att spöas hårt. Lycka till med köpet!

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Re: Sv: Snopro 440 05

Är väll samma problem som alla F/sno pro modeller har. Kolla efter krokiga A armar/sprickor i framvagnen båda är tecken på ett hårt liv. Annars nått som brukar hända på dessa maskiner är att den spricker längst fram i bulken brukar svetsarna spricka av kan vara riktigt svårt att se när motorn och luftburken är monterad.

Men häng dig med all din vikt på främre lyftbågen och lyft den upp och ner för att känna efter eventuella glapp/utmattningar. Det är dom problemen jag känner till iallafall har varit så på alla sno pron jag skruvat i.

I övrigt en mycket trevlig maskin som gillar att spöas hårt. Lycka till med köpet!
Precis! det är ju spindlarna, chassiplåten som går bakom variatorerna och bussningarna som brukar ha en tendens till att spricka, men det är en kanon skoter som inte är lika känslig på bestyckningen som t.ex reven och han är gode stabil och fin i luften, hoppas du hittar en fin en!