Viper Er -04 Slp piper?

Kodax

Välkänd medlem
24 sept 2008
170
0
6
Sundsvall
Köpte SLP pipor till min Viper Er. Montera dom idag men batteriet fick jag ta bort. Hur har ni andra gjort som kört SLP och Er? Fundera om jag ska använda mej av ett mindre batteri för i Viper är dom ju grymt stora. Ett mc batteri måste gå och hitta som e mkt mindre men är 12/20 jätte viktigt för få allt och funka?

Hur har ni andra gjort?

Finns faktiskt ingen stanns att sätta orginal batteriet nu vad jag kan se och man vill ju inte dra fast det med spännband i ett hörn.

Tacksam för svar.

Mvh
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Vill minnas att det finns pipor enkomt för ER modellerna, kikade på det där när jag hade en viper, men jag kan ju ha fel :)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag TROR man kan ha Bender pipor när man har ER. Det finns vissa pipor som du kan ha när du har en ER.
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Bygg en dynhöjning, sätt batteriet under dynan. Eller om du inte använder facket i dynan går de få plats med batteri där. Bara att dra två "skarv sladdar" mellan batteriet och org. polskruvar.Fast anänd rejäla kablar runt 16kvadrat, annars finns risken för överhettning av kablarna när motorn går tungt en kall dag.
Själv har jag skrotat en starthjälp från rusta och tagit batteriet till skotern. Lagomt stort och lagomt dyrt. Kapslat så de går bra att lagga osv.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
SLP's triple pipes for the Viper provide an astonishing 33 horsepower peak (8,800-9,000 rpm), and a 15 horsepower midrange improvement for ultimate Viper performance. SLP's Research and Development team spent thousands of hours on the dyno and in the field over a broad range of elevations and conditions to insure optimum performance while maintaining reliability and delivering premium fit and finish. These pipes incorporate our latest silencing technology for a silent, potent combination. Your victims may not know what they are up against until it is too late. This pipe set is provided with a ceramic coated silencer for an attractive, protective, durable finish that requires minimal maintenance and reduces underhood heat for maximum horsepower and running consistency.

Will not fit with reverse.
 

Kodax

Välkänd medlem
24 sept 2008
170
0
6
Sundsvall
Sv: Viper Er-04 Slp piper?

Bygg en dynhöjning, sätt batteriet under dynan. Eller om du inte använder facket i dynan går de få plats med batteri där. Bara att dra två "skarv sladdar" mellan batteriet och org. polskruvar.Fast anänd rejäla kablar runt 16kvadrat, annars finns risken för överhettning av kablarna när motorn går tungt en kall dag.
Själv har jag skrotat en starthjälp från rusta och tagit batteriet till skotern. Lagomt stort och lagomt dyrt. Kapslat så de går bra att lagga osv.
Hur många ampere var det på rusta batteriet?Funka det när det är kallt ute? Jag har en hoj tog batteriet från den, det får plats och funka utan problem. Tänkte köpa ett liknade fast med mer ampere så det klarar kylan. Orginal i vipern är 12V/20A. Ja sen kan man ju faktiskt lägga batteriet bak i dynan men ja tror ja får till detta med ett mc batteri. Ett alternativ e ju att byta mot ett par bender pipor.
 

Kodax

Välkänd medlem
24 sept 2008
170
0
6
Sundsvall
Kan kolla upp det i em. Efter jobbet

Nu har jag löst problemet. Köpte ett nytt sport(JA DET KALLAS SÅ) batteri på 12v/14Ah men det ger mkt mer start effekt än det orginala och det var där det kunde fattas när det vart kallt ute ha jag tage reda på. Nu ska jag bocka en ny batteri låda i rostfritt. Och poppnita den i chassit. Det här batteriet är ungefär hälften av orginal batteriet och man kan ha det åt andra hållet på tvären. Tror det hette Asp15. :ciao: