Projekt Mountain Max 700 '01

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Idag har jag o Dennis (tokig) fortsatt jobba på skotern.
Det som stod på dagens schema var:

1. Ta lös alla kylare + styrstången
2. Tvätta chassiet
3. Dekal strippa tunneln
4. Bygga vent. kit till variatorerna
5. Porta mattan (Inte riktigt klart)

Fått hem min Team sek. variator + beställt:

*Styrstång från SRX
*Kylare lynx rave (tunnel kylare)

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Jäkligt riskfyllt att borra egna "lättningshål" i mattan. Då borrar du genom kevlarstavarna som håller ihop mattan samt att varje hål som har minsta lilla hack i sidan från borren är en anvisning till spricka. När Camoplast gör mattorna med hål i så anpassar de kevlarstavarnas placering till hålen.

Dessutom förutsätter jag att du tänkt på det som jockegubben påpekar att det måste till mesh eller liknande innanför gallret mot variatorn, för annars har du precis sett till att mångfaldiga remsliret pga all snö/fukt som kommer att komma in om du inte sätter något som tar bort den delen.

//Rob

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jäkligt riskfyllt att borra egna "lättningshål" i mattan. Då borrar du genom kevlarstavarna som håller ihop mattan samt att varje hål som har minsta lilla hack i sidan från borren är en anvisning till spricka. När Camoplast gör mattorna med hål i så anpassar de kevlarstavarnas placering till hålen.

Dessutom förutsätter jag att du tänkt på det som jockegubben påpekar att det måste till mesh eller liknande innanför gallret mot variatorn, för annars har du precis sett till att mångfaldiga remsliret pga all snö/fukt som kommer att komma in om du inte sätter något som tar bort den delen.

//Rob
Nja, jag borrar då inte igenom några stavar. Så dum är jag inte! ;)
Sen att de inte ska hålla ser jag inte. Vet av flera som borrat egna hål utan problem.
Kommer även smälta ihop fransar osv senare.

Själv klart sitter 2 lager MESH liknande tyg vid venten, syns bara inte på bilderna.

Hade!

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Nja, jag borrar då inte igenom några stavar. Så dum är jag inte! ;)
Sen att de inte ska hålla ser jag inte. Vet av flera som borrat egna hål utan problem.
Kommer även smälta ihop fransar osv senare.

Själv klart sitter 2 lager MESH liknande tyg vid venten, syns bara inte på bilderna.

Hade!
Hur ser du var kevlarstavarna ligger då?
Att fler borrat tidigare och det hållit för dem hjälper ju inte på din matta. Alla är olika tillverkade och slitna så... Men jag hoppas för din skull att den håller såklart.
Gött att det är ordning med mesh. =)

//Rob

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hur ser du var kevlarstavarna ligger då?
Att fler borrat tidigare och det hållit för dem hjälper ju inte på din matta. Alla är olika tillverkade och slitna så... Men jag hoppas för din skull att den håller såklart.
Gött att det är ordning med mesh. =)
//Rob
Oj.. Läste fel trodde du menade glasfiberstavarna.
Men nog ska de hålla, hoppas jag på iallafall. :eek:

Riktigt mesh är de väl inte då de kostar c:a 700kr m2.. :eek:
Köpte mitt på en tyg affär för 14.50kr för två m2! :rolleyes:

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Oj.. Läste fel trodde du menade glasfiberstavarna.
Men nog ska de hålla, hoppas jag på iallafall. :eek:

Riktigt mesh är de väl inte då de kostar c:a 700kr m2.. :eek:
Köpte mitt på en tyg affär för 14.50kr för två m2! :rolleyes:

Vart hittar du detta special tyg??? Är ute efter lite till min skoter :)

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Okey ja jag tänkte mer på det där för 700kr kvm.... men nylonstrumpa borde ju funka rätt fint ;)
Tänkte modifiera luftburken lite och vill ha nått typ av snö skydd... hmmm
Vart finns det att köpa riktigt sånt här tyg?

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Finns en risk att mattan kommer töja på sig när du tar upp hål... Lär ju också bero på hur extremt slutresultatet blir.

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
ìnget onte menat, men hur i h-vete har du råd med allt då du är bara 17? då jag var 17 körde jag en indy tx-l från 82 med en fläktkykd 340 i.

mvh

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
ìnget onte menat, men hur i h-vete har du råd med allt då du är bara 17? då jag var 17 körde jag en indy tx-l från 82 med en fläktkykd 340 i.

mvh
Jadu, är affärsman. (eget "företag"). :eek:
Jag har betalat varenda öre på skotern osv. Så inge bortskämd snorunge!

Men pappa får ha stort tack som står ut me mitt skoter tjat om alla planer etc på skotern, sen är han rätt bra när man behöver tjuss för o hämta saker etc.

:ciao:

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Jadu, är affärsman. (eget "företag"). Tjänar mer än farsan vilket är kul o reta han för ibland. :eek:
Jag har betalat varenda öre på skotern osv. Så inge bortskämd snorunge!

Men pappa får ha stort tack som står ut me mitt skoter tjat om alla planer etc på skotern, sen är han rätt bra när man behöver tjuss för o hämta saker etc.

:ciao:
En vild gissning är att du inte har reggat ditt "företag".
Om så är fallet bör du ta de lugnt med historier om hur mycket du tjänar.
Om jag har fel i min gissning så är det ingen fara.

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
ok. nåt man hört talas om? ved heter företaget? kul att veta.

mvh