Gick igenom hela tråden... Wow väldigt snajsigt måste jag säga, blir kul att följa.
Tackar
Gick igenom hela tråden... Wow väldigt snajsigt måste jag säga, blir kul att följa.
Hade du förväntat dig nått annat med en sån kompökning?Lite tråkiga saker, den har börjat spika på ena cyllen, men får slänga på ny kolv efter lovet. :eviltongue:
Jo, alltså blir det högre komp?? När man sätter tunnare cyl fotspackning så åker cylindrarna och toppen ner, så att det blir mindre volymHar han inte minskat förbränningsrummet med 4ccm per cylinder?
Den hade börjat spika innan jag slängde på den andra toppen.Hade du förväntat dig nått annat med en sån kompökning?
Jodå kolvarna har gått c:a 6-7milHade du inte nya kolvar? Dessutom tror jag att jag är käääär.
Den hade börjat spika innan jag slängde på den andra toppen.
Var ute idag en sväng o körde. Gick lite varm så den koka o sköt en slang, men men. Stanna var km o hälla snö över motorn funkar de oxå!
Den spikade alltså, å sen så längde du på en topp med ännu högre komp? :hmmmm2:
Vad spikningarna beror på kan jag nog hänvisa till problem med stiften / tändningen.Förutom att det spikar ännuvärre då och att man riskerar mer än bara trasiga kolvar...