Tipps på billiga Försäkringsbolag?

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Alla försäkringar har ju bra priser på olika saker. Vissa vill ju inte ta emot de och de och har därför en dyr försäkring på detta. Vad är det du ska försäkra? Ring runt. =)

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
[ Vad är det du ska försäkra? Ring runt. =)[/quote]

En snöskoter kanske:hahaha: Sorry men det var en straff spark...

Till ämnet ring runt o kolla det skiljer mycket mellan bolagen och saker som spelar in är var du bor,ålder,typ av skoter osv. När jag kollade för två veckor sedan på nytron var billigaste 3800,- och dyraste 16700,-:mad:

R

Robin

Gäller inte att bara ha priset i åtankte, kika in vilkoren också, så du inte smäller skotern och får stå för alla kostnader själv i slutändan..

Nitroboost

Medlem
12 okt 2008
40
0
1
oki... tänkte köpa en Lynx Rave 800 -02 eller -03 :a... hört att det kan va ganska dyrt att försäkra de värre maskinerna hehe... aa får ringa runt å kolla lite :)

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Tror du straffsparkade i eget mål där grabben, skulle tro att han menar VILKET MÄRKE/MODELL eller vad tror du?

Tillbaka till ämnet
För mig har salus ansvar varit billigast alla gånger men det är helt omöjligt att säga generellt vilket bolag som är billigast då måste helt enkelt som föregende talare säger...ringa runt

[ Vad är det du ska försäkra? Ring runt. =)
En snöskoter kanske:hahaha: Sorry men det var en straff spark...

Till ämnet ring runt o kolla det skiljer mycket mellan bolagen och saker som spelar in är var du bor,ålder,typ av skoter osv. När jag kollade för två veckor sedan på nytron var billigaste 3800,- och dyraste 16700,-:mad:[/quote]

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Nytron 3800kr låter sjukt billigt, vilket bolag är det ? Billigast med RX'1an hittils är 5000 kr.

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Tror du straffsparkade i eget mål där grabben, skulle tro att han menar VILKET MÄRKE/MODELL eller vad tror du?

Tillbaka till ämnet
För mig har salus ansvar varit billigast alla gånger men det är helt omöjligt att säga generellt vilket bolag som är billigast då måste helt enkelt som föregende talare säger...ringa runt

Grabben? det var länge sedan man blev kallad för det:D men du har så klart rätt i övrigt kände bara att det behövdes lite humor på forumet.

Men som sagt det är omöjligt att säga vilken försäkring som är billigast/bäst villkor osv. Det är bara att ringa runt, salus ansvar har jag missat att kolla med tack för tipset.

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Nytron 3800kr låter sjukt billigt, vilket bolag är det ? Billigast med RX'1an hittils är 5000 kr.
Dina försäkringar heter bolaget men det var 3900,-/årsförsäkring men då hade de en självrisk på vagnskadan på 10000,-:confused:

Gjensidige Försäkring näst billigast 4200,-/årsförsäkring

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Jo inga illa menat från min sidan, ursäkta om det verkade så

Hade inte heller hört talas om dom förän jag letade efter billig bilförsäkring på www.insplanet.com där kan man knappa in de uppgifter man har om sin bil sen gämför dom med bolagen som har avtal med dom och återkommer med billigaste förslaget

Funkar ypperligt på bilar men tyvärr så gör dom inte samma sak med skotrar (antagligen för liten marknad) men jag kollade på deras sida vilka bolag dom hade avtal med och provade ringa några av dom för att gämföra med dom gamla vanliga stora bolagen, och 3/5 bolag var billigare än billigaste förslaget jag fick när jag ringde de gamla vanliga bolagen (folksam/if/länsförsäkringar etc etc)

Kollade lite extra på deras sida just efter jag skrev detta inlägg och ser glödjande nog att dom har lagt till skoter nu

Last edited:
R

Robin

Jo inga illa menat från min sidan, ursäkta om det verkade så

Hade inte heller hört talas om dom förän jag letade efter billig bilförsäkring på www.insplanet.com där kan man knappa in de uppgifter man har om sin bil sen gämför dom med bolagen som har avtal med dom och återkommer med billigaste förslaget

Funkar ypperligt på bilar men tyvärr så gör dom inte samma sak med skotrar (antagligen för liten marknad) men jag kollade på deras sida vilka bolag dom hade avtal med och provade ringa några av dom för att gämföra med dom gamla vanliga stora bolagen, och 3/5 bolag var billigare än billigaste förslaget jag fick när jag ringde de gamla vanliga bolagen (folksam/if/länsförsäkringar etc etc)

Kollade lite extra på deras sida just efter jag skrev detta inlägg och ser glödjande nog att dom har lagt till skoter nu
Lägger in ett gott ord om insplanet jag också, då om du lämnar telnr så ringer dem upp på en stund (beroende på dag/tid osv) och hjälper dig välja försäkringen som passar dig bäst, så fick jag hjälp med att försäkra nya bilen och blev någon tusenlapp intjänat dära..

E

ejwbegysv

Som jag har sagt i endel tidigare trådar så kör jag med Folksam, där kan jag ställa av och på skotern hur ofta jag vill = billigare försäkring...

Nu har tyvärr vägverket bestämmt sig för att ta ut avgift för Påställningar... Så nu måste jag nog räkna lite på det...

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Avgift?

Hur hög är den?

Man kan då ge sig f-n på att dom ska ha betalt för allt även fast man utför hela tjänsten själv

E

ejwbegysv

"Påställningsavgift från 1 januari 2008

Från och med 1 januari 2008 är påställningar avgiftsbelagda. Avgiften är 50 kronor och tas ut samtidigt som fordonsskatten. (Om fordonet är skattebefriat tas endast avgiften ut.)

Avgiften införs för att täcka Vägverkets merkostnader vid av- och påställning av fordon.

Påställningsavgift tas inte ut för fordon som ställs på för första gången. "

Källa : http://www.vv.se/templates/page3____617.aspx

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Ja allting är ju relativt men det bästa för min del hade varit en försäkring som man kan ställa av/på de gånger man åker men from 1/1 2008 tar vv ut en avgift på 50,-:mad: varje gång man ställer på så då blir det förmodligen billigare med en års försäkring, jag ska räkna på det för man vet ju aldrig hur vintrarna blir längre och det finns ju roligare saker att göra för pengar än att betala försäkringar på något som man kanske inte kan använda...

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Min Lynx rave 800 -03 kostar runt 4500kr per år. Tror att det är Länsförsäkringar!

Tror att självrisken är 5000kr.

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Gjenside verkar ha bra pris på 600 SDI, både jag och en kompis har grisigt billiga premier. Runt 2600-2800 helförs. helår, självrisk på 4000 för mig som är under 24. annars 2000 har jag för mig. Är -07'or det handlar om bägge 2. Iofs får vi viss rabatt genom skoterklubben på den försäkringen..