rev 800 pro -05

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Om man inte gillar att skruva ska man passa sig för pro maskiner. Det är riktigt hårt trimmade motorer med täta serviceintervaller. Men kan man leva med det så är det bland det ballaste man kan ha. :) Jag skulle dock försökt hitta någon lite nyare, dom blev väl annolunda redan till -06 tror jag. plus att dom förmodligen inte hunnit "vara med" lika mycket.

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Dom flesta pro maskiner är hårt körda så akta dig för sprickor i chassiet. Som "Skotertoken" säger så är det även täta serviceintervaller, vilket kräver kunskap, tid och ork. Du kan ha minst lika roligt med en standard REV MXZ 800, med smärre modifikationer.

alexx

Välkänd medlem
1 dec 2007
116
1
6
Kiruna
Hej Becker.
visst är det roligt att vara värst, jag har haft en pro maskin förrut, men inte var jag värst för det heller. det finns alltid nån med mer pengar som är värre.
om du vill ha en skoter helt utan komfort samt behöver en del skruvning så är en pro maskin nåt för dig.
jag håller dock med polaris-jimmy att du får lika kul på en standard 800.

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
Hej Becker.
visst är det roligt att vara värst, jag har haft en pro maskin förrut, men inte var jag värst för det heller. det finns alltid nån med mer pengar som är värre.
om du vill ha en skoter helt utan komfort samt behöver en del skruvning så är en pro maskin nåt för dig.
jag håller dock med polaris-jimmy att du får lika kul på en standard 800.
du får aldrig lika roligt med en standard 800.
enormt drag i pro motorer och det gör skotern enormt rolig.
dock så är det mycket skruva.
bestycka om väldigt mycket samt att dem brukar rasa 1gång per vinter.