Jag vet inte om dom gör nått mer än att plana toppen.
Alternativet är ju att porta cylindrarna istället.
Verkar som 800-motorn behöver en portning.
hur funderar du när du tycker att 800 behöver portas, är bara nyfiken all info är bra info.
Verkar inte gå så bra för dig att citera så låt bli istället.
Den slutsatsen har ja dragit av det jag läst (kan dock ha fel)
Ett Shim kit lyfter ju portarna som vid en portning.
Sen skriver även RK Tek lite om detta på sin sida.
RK TEK skrev:
The 800 Lay-down engine is the engine that requires the most attention. In fact, it is surprising that this engine even runs as well as it does!
RK Tek Spent all of the 2007-08 Season working on the M8 to get it up to "PAR" with the "rest" of the 800cc Power-Plants.
We wanted to come up with a TRUE "Bolt On" Package that will greatly enhance engine performance without cylinder porting (Even though this engine is in desperate need of some "PROPER" porting).
Får man citera från en sida sådär?
Läs mer på RK TEK's sida
här. Att det skulle ge 15hp är väl kanske lite väl tilltaget.
Det verkar som om det tar lite extra tid innan de svenska trimmarna testat fram det de amerikanska testar fram första säsongen.
Har man en nyare maskin måste man över pölen för att hitta info.