MBRP eller Speedtech burk?

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Bara en sak.. vafan kvittar det med - 1 till 3hk ? knappast man känner det, hur många kan inte hålla med om att ljudet är en del av körningen ? Låter det lite fränare är det roligare att köra ?
Menmen folk göra ju som dom vill med sina pengar, har själv speedtech..
 

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Känner mig som en hyffsat mogen och omsorgsfull kille. Älskar motorer, skotrar och motorcyklar.

Jag älskar att köra som en j**la idiot men väljer mina tillfällen och då blir det oftast på crossbanan. Är man bland folk, bebyggelse eller på en led med dålig sikt så är det fan givet att man ska ta det lungt och inte heller föra för mycket oväsen. Kan faktisk bli rätt förbannad när folk inte visar hänsyn.

Jag vill inte att det ska göra ont i öronen när jag är ute och leker av mig med skotern, men som motorfantast måste jag ju vara ärlig och säga att ljudet är en del av upplevelsen. Älskar när ljudet sjunger ut det den där lite mer smattrande sången, men inte högre skrikande för den delen. Och jag tror många håller med mig!

Jag har faktiskt köpt en speedtech burk efter många om och men. Och jag skulle vilja säga att anledningen till att jag köpte den är ca 30% för gooare ljud och 70% för att få mer plats under huven. Blir mycket lättare att komma åt o kolla oljan, hålla rent runt kedjehus och bromsar och att spänna kedjan. Dessutom får jag nu plats att montera in en liten "låda" för verktyg, k-sprit och annat. Vad gör det om jag nu skulle tappa 2-3hk, som jag förmodligen inte skulle känna, när jag vinner så mycket annat?

Hoppas bara den inte låter för mycket, då kanske man kan modifiera den lite.

Slutsats: Jag har full förståelse för alla som monterar in annan slutburk - men använd ert OMDÖME och visa HÄNSYN!!
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Jag har faktiskt köpt en sk. SLUTBURK efter många om och men.
Och jag skulle vilja säga att anledningen till att jag köpte den är ca 30% för gooare ljud och 70% för att få mer plats under huven.
Blir mycket lättare att komma åt o kolla oljan, hålla rent runt kedjehus och bromsar och att spänna kedjan.
Dessutom får jag nu plats att montera in en liten "låda" för verktyg, k-sprit och annat.
Vad gör det om jag nu skulle tappa 2-3hk, som jag förmodligen inte skulle känna, när jag vinner så mycket annat ?

Slutsats:
Jag har full förståelse för alla som monterar in annan slutburk -
men använd ert OMDÖME och visa HÄNSYN !!
:beer: BRA slutsats !! :beer:



.
 
E

ejwbegysv

Nu går vi On Topic igen tack...

Frågan var :
MBRP eller Speedtech burk?

--------------------------------------------------------------------------------

Vilken är att rekomendera till PRO X2?(800cc)
eller nå annat

Passar dom som suttit på typ prox 700 -03?
Passar väl alla som har edge chassie ?


Inte hur många HP man tappar...
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Inget av det. Vad är det fel på orginal dämparen ?
Köp ett variatorkitt istället :)
Kan inte hitta att han säger att det är något fel på den?? Varför tror du det??

Sen frågade han inte efter ett v-kitt utan VILKEN av burkarna andra tycker är bäst.
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
variatorkitt= oftast sämre än original stämmer kanske på jänke maskiner, dreva ner leta reda på en fjäder samt vikter själv och ev annan helix och eller fjäder till skundären.
Oftast billigare med...........
/
Bola................