phazer mtx

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
Hur är den och köra? är det nåt att ha.. kommer köra led men vill ändå ha en bra skoter utanför spår? mycket ändrat från 08 till 09?

Kirunakillen

Aktiv medlem
9 apr 2008
52
0
1
Kiruna
...en kanonfin maskin. Har en `08 själv. Går jävligt bra i djupsnö. Bra på led oxå. Går billigt. Lite ovant med motorbromsen, om du inte kört fyrtakt. Vet att hålet i tunneln är satt igen på `09:eek:rna. Annars tror jag inte det är några större förändringar. Ett bra köp!!

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
åker också mtx å de enda för att ja ska vara nöjd så nya dämpare å 20-30hk till, dragkrok blire till vintern men ja törs inte dra nån pulka men släde finns som e nyblästrad å lackad :D

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Nått liknande denna har jag http://www.blocket.se/vi/18587734.htm?ca=3_s
dra den tom e nog inga bekymer men ska man lasta kärring å unge samt lite tillbehör så bör man nog förstärka draget/tunneln mycket beror nog på hur draget e utformat.
Samt då ja kommer att åka med kälke så äre bara å puttra fram, inge racer åkning, då åker ja själv. dock e detta mina åsikter, jag kommer att rita upp draget tillsammans med polarn som håller på mycket med metall osv osv sen bygger ja detta å han får tiga det om han hinner få ihop svetsen annars så blire mig med rostfri tråd

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
okok samma här typ.. misstänker att det är så med alla.. att man antingen fixar ner själva draget lr fixar kälken drag

Noname

Aktiv medlem
25 aug 2008
72
0
6
Den är rätt tråkig. Känns som en slö och fet men ändå väldigt smidig säl. Den är alltså lättkörd men ingen fröjd att köra.

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Noname har du en eller bara provat, först veckorna kände ja som dig, tills man lärde sig den. jag tyckte min förra skoter var skön men skulle aldrig gå tillbaka till gamla chassin igen

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
när de blir större motlut så tappar den orken, jag å polarn var ute i en ravin i vintars, skönk ner ca 70-80cm då man klev av, där hade den inte nå bekymer. å det var tung blötsnö. Vi förbarmade oss att vi hade kört ner då han hade en 500as lynx å ja relatvit ny.