polaris pro-x styrcombo

• Trådskapare Deleted member 6797
  • Startdatum
D

Deleted member 6797

Du gör ju som du vill, men jag har sett massa som bara har fäst sina stoppknappar med t.ex kattstrypare och lite lim/dubbelhäftande tejp på styret.

Det vänstra reglaget är väl hel/halvljus, handtagsvärmare och tumvärmare?
Det skulle du kunna ta bort och och ersätta med vanliga on-off switchar som du borrar hål och fäster nere på plasten där du har choken. Har du 2 eller 3 lägen till värmarna?

jag har 3 lägen till värmarna. off, halv , hel

men de finns ju sånnahära switchar som man har 3 lägen på. funderar på göra det å he dom typ uti choken

schizoo

Välkänd medlem
29 okt 2008
148
0
6
jag har 3 lägen till värmarna. off, halv , hel

men de finns ju sånnahära switchar som man har 3 lägen på. funderar på göra det å he dom typ uti choken
Jo, det är ju bara göra så, jag tror det kommer bli skitsnyggt.
Lägg gärna upp lite bilder när du har gjort det (om du gör det) så vi får se hur det blev!

Förresten så ser jag ju nu först att du inte alls har lika stort gasreglage som det är på vänstersidan, då är det nog lika bra att ha kvar original och slippa slösa pengar på en aluminium gasblock. Jag kan ju säga att jag hade lika stort som du har på vänstersidan så jag kände mig ju bara illa tvungen att köpa ett alu block :D

D

Deleted member 6797

Jo, det är ju bara göra så, jag tror det kommer bli skitsnyggt.
Lägg gärna upp lite bilder när du har gjort det (om du gör det) så vi får se hur det blev!

Förresten så ser jag ju nu först att du inte alls har lika stort gasreglage som det är på vänstersidan, då är det nog lika bra att ha kvar original och slippa slösa pengar på en aluminium gasblock. Jag kan ju säga att jag hade lika stort som du har på vänstersidan så jag kände mig ju bara illa tvungen att köpa ett alu block :D

får se hur de blir nästa månad. har inte råd just nu men ja lägger upp bild om jag her dit knapparna å så

jNs

Välkänd medlem
28 nov 2006
134
0
6
34
Kramfors
Waahlvik: Tackar :) nyinköpt för säsongen :D

Roadkiller: Japp det är till säkerhetslinan, förra ägaren satte dit det i efterhand sa han, men du verkar ha så du bara behöver koppla in en du med ,med tanke på din bild ?.

Det är en 6" styrhöjare och är alldeles perfekt iaf för mig ståendes, sittandes blir armarna rätt så bra, lite nedåtlut

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Roadkiller: Japp det är till säkerhetslinan, förra ägaren satte dit det i efterhand sa han, men du verkar ha så du bara behöver koppla in en du med ,med tanke på din bild ?.

Det är en 6" styrhöjare och är alldeles perfekt iaf för mig ståendes, sittandes blir armarna rätt så bra, lite nedåtlut
Okej, är inte i behov av en sån. Undrade mest vad det var eftersom jag bara har ett hål där. Men då var det som jag misstänkte.

Vet inte hur hög orginalhöjjaren är men skulle behöva lite högre på min, 1 eller 2" högre skulle nog räcka. Vet du hur hög den är orginal? Behövde du förlänga några kablar när du bytte?

jNs

Välkänd medlem
28 nov 2006
134
0
6
34
Kramfors
Originalhöjaren är 4" har jag för mig (gå ut och mät en tum är 2,5cm), det har jag faktiskt ingen aning om eftersom det är inte jag som har gjort det :) det du skulle kunna göra är att skicka ett PM till triple800 på forumet däremot och fråga, det va han jag köpte skotern av :D

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Originalhöjaren är 4" har jag för mig (gå ut och mät en tum är 2,5cm), det har jag faktiskt ingen aning om eftersom det är inte jag som har gjort det :) det du skulle kunna göra är att skicka ett PM till triple800 på forumet däremot och fråga, det va han jag köpte skotern av :D
Jaa, hade givetvis gått ut och mätt om inte skotern stått 150mil bort. :)

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Antar att han har skotern i Luleå och befinner sig just nu i Halmstad.
Läskunnighet är överskattat. :D Mycket bra gissning. :rock: Som sagt, skotern står hemma i lule och jag sitter nere i halmstad (där det förövrigt haglade så mycket i veckan att det blev ishalka i 30minuter, de var nog den vintern dom får här nere)

D

Deleted member 6797

Waahlvik: Tackar :) nyinköpt för säsongen :D
den såg ut att vara jävligt fin. bra köp

hör hög är orginalhöjaren på vanliga pro-x då? ja har 3 tum på min edge men de sitter ju ingen höjare på dom orginal.