Köpråd: Enduro 494 97-99

JDA

Medlem
29 okt 2008
26
0
1
Mora
Är på jakt efter en skoter till vintern, prisklass runt 20 000 hade jag tänkt mig. Har hittat några 494:eek:r däromkring, är det ett normalpris så här års här nere? Bor i Mora.
Almänna synpunkter på den? Är den rolig och lättkörd i snödrivor och lössnö? I förhållande till andra skotrar i prisklassen, då.
Driftsäkerhet?
Är ute efter nåt som man kan ha lite roligt med på både led och i snödrivor. Är inte ute efter nåt att ligga i 130 med på sjön eller att hoppa med.

Finns det något att klaga på på denna släde, vanliga fel?
 

Hålloj

Välkänd medlem
21 okt 2008
142
0
6
Bonäs bränna
Är på jakt efter en skoter till vintern, prisklass runt 20 000 hade jag tänkt mig. Har hittat några 494:eek:r däromkring, är det ett normalpris så här års här nere? Bor i Mora.
Almänna synpunkter på den? Är den rolig och lättkörd i snödrivor och lössnö? I förhållande till andra skotrar i prisklassen, då.
Driftsäkerhet?
Är ute efter nåt som man kan ha lite roligt med på både led och i snödrivor. Är inte ute efter nåt att ligga i 130 med på sjön eller att hoppa med.

Finns det något att klaga på på denna släde, vanliga fel?
Har inga erfarenheter av den skotern..
Men jag kan rekommendera nån billig Mxz just under 30 000 eller en så ny Zr som du har råd med.. De är bra och roliga skotrar!
 

JDA

Medlem
29 okt 2008
26
0
1
Mora
Har inga erfarenheter av den skotern..
Men jag kan rekommendera nån billig Mxz just under 30 000 eller en så ny Zr som du har råd med.. De är bra och roliga skotrar!
Hur är det med kvaliteten på äldre Arctic egentligen? Jag har fått intrycket av folks snack att de är lite som skotrarnas Ford, dvs billiga i inköp men kass kvalitet.
 

Forsman

Välkänd medlem
9 nov 2007
422
1
16
Skellefteå
Hur är det med kvaliteten på äldre Arctic egentligen? Jag har fått intrycket av folks snack att de är lite som skotrarnas Ford, dvs billiga i inköp men kass kvalitet.
Jag och du har samma uppfattning på den punkten.
 

Lowgrein

Medlem
17 feb 2008
26
0
1
Sollefteå
Är på jakt efter en skoter till vintern, prisklass runt 20 000 hade jag tänkt mig. Har hittat några 494:eek:r däromkring, är det ett normalpris så här års här nere? Bor i Mora.
Almänna synpunkter på den? Är den rolig och lättkörd i snödrivor och lössnö? I förhållande till andra skotrar i prisklassen, då.
Driftsäkerhet?
Är ute efter nåt som man kan ha lite roligt med på både led och i snödrivor. Är inte ute efter nåt att ligga i 130 med på sjön eller att hoppa med.

Finns det något att klaga på på denna släde, vanliga fel?

Priset låter helt normalt:)
har själv en enduro 583 och kan säga att de är en väldigt bra maskin
I lösnön är den väll ganska jämnlik med alla kortbandare runt där (köp en inte nån 440, då kommer du aldrig iväg när du stannar i lösnön=).
Den drar ganska lite bensin och är ganska pigg, de enda ja gjort på min är att byta startfjäder, skulle hellre ta en enduro än tex, mxz i samma årsmodell, enduron är MKT stabilare och flytar på ganska bra i snön
Enda felet jag vet är att du ska inte parkera den i utförsbacke då blir dom sur, men detta kan man fixa genom att ställa om förgasarna=)
5 kg tyngre än mxz (med äldre chassit) men då är den mkt stabilare också, och dom där 5 extra kilon känns aldrig

så vore ja du skulle jag inte tveka bara o slå till:rock:
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Lynx G-Type

Är på jakt efter en skoter till vintern...
Prisklass runt 20 000 hade jag tänkt mig...
Och har hittat några Enduro 494 som ligger i den prisklassen.
Är det ett normalpris så här års ?

Almänna synpunkter på den ?
Är den rolig och lättkörd i snödrivor och lössnö ?
Hur är den iförhållande till andra skotrar i den prisklassen ?
Driftsäkerhet ?
Vanliga fel på G-Type ?
Fördelar ?
Nackdelar ?

Är ute efter nåt som man kan ha lite roligt med på både led och i snödrivor.

Är inte ute efter nåt att ligga i 130 med på sjön eller att hoppa med.
Det finns massor massor av BRA trådar om LYNX G-Type
( och skulle jag vilja säga 494'an i synnerhet ) här i LYNX forumet.
Gör en sökning så kommer du att finna mer än du orkar läsa ;) .


.