Slutburkar och oljudsystem

Vad tycker du om Slutburk / oljudsystem

• Låter f-djävligt , skottpengar

Röster: 116 44,4%
  • Låter underbart, tänk om alla hade ett.

Röster: 68 26,1%
  • Nja , varken eller, påverkar varken mig eller andra.

Röster: 34 13,0%
  • Bryr mig inte

Röster: 43 16,5%

• Totalt antal som röstat
    261

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
140 röster bara, måste väl vara mycket fler som rör sig på detta forum , kom igen nu!! :)

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Fattar inte hur man kan lägga pengar på något värdelöst, lika bra att tända brasan med slantarna....:bootyshake: -SKOTTPENGAR-

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Fattar inte hur man kan lägga pengar på något värdelöst, lika bra att tända brasan med slantarna....:bootyshake: -SKOTTPENGAR-
Men vadå, det är ju hur coolt som hellst med slutburk!!! Då låter skotern som skotrarna i Slednecks!!! [/ironi]

nä ush, skakar på huvudet varje gång jag hör grannarnas maskiner, SRX 700 och en REV 600, båda med slutburk, hör dem på hur långt avstånd som hellst.

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
kan helt klart instämma om "oljuds system" Förstår inte varför man vill förstöra det fina 2 takst ljudet ;)

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Ganska så onödigt enligt mej visst de låter ganska häftigt på lågvarv men förjävligt på högvarv men alla 2-t låter förjävligt på högvarv :D. Min syrra har slutburk på sin skoter och när ja provade den på valborgs så ville man direkt tillbaka på sin 4-t;) slöseri med pengar helt klart

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Skrämmande att 50% nu är så naiva att dom tror oljud är en bra sak.
:hmmmm: Går väl oftast hand i hand med vilken ålder man är.

Då jag var 12 år gammal så tyckte jag att de som körde sin Puch Dakota alternativt Casal med endast kröken på var hur coola som helst (inklusive mig själv), att den sedan gick som skit var en annan sak.

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Där gräsmattan på gårn slutar börjar skoterleden... Om det kommer nån å kör sent på kvällen spelar det ingen som helst roll ifall dom har slutburk eller inte, man blir störd i vilket fall. ;)
Annars tycker jag inte att det spelar någon roll. Slutburk skulle jag själv aldrig använda men det stör mig inte att andra gör det. :)

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Nog kan man ha slutburk bara man inte tappar effekt eller att de låter illa. Har haft en speedtech burk på min och jag tappade effekt och de kändes ganska mkt+ att den lät så J***a illa.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Jag som trodde man kastade sten i glashuset :) Inga hetsiga diskussioner ännu :)
Vilket så klart är bra, självklart har det med ålder att göra också.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Frihet under ansvar !

Jag har inget som helst emot slutburkar osv...
Så länge ägarna/förarna av dessa maskiner använder insidan av "nöten" då man kör där det finns
folk/barn/hästar/hundar samt givetvis vilken tid på dygnet det är !

Att få 130 db rätt in i örat är ingen njutning direkt....

Gissar att alla fattar vad jag menar !

.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Håller med dig fullständigt 2stroke. Det är ju därför så många avskyr skotrar för att man bara gasar på och skiter i alla andra. Man bara tänker på sig själv.

Laget FÖRE jaget !!

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Skulle vara kul att veta hur många av de som har slutburk som betalar medlemsavgift i en skoterklubb......

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Här är en bra anledning till att tabort sitt oljudsystem. Fatta vad som här gamlingarna sitter och snackar om... Varför ge dom ytterligare ett argument som dessutom är helt onödigt. http://vimeo.com/2103001

Rednek

Välkänd medlem
29 aug 2006
138
1
6
Skottpengar!!? Det är ju för fan omognare än nått annat:mad:
Spelar absolut ingen roll för min del så länge de inte kommer nån och gasar som ett troll 2 på natten!!