Vector Sp mot Phazer?

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
han vet rätt så mycket om det! med tanke på att dom installerar kanske mest turbosar i sverige.. kom ju flockar med norrmän varje år =) det är helt galet.. en kompis fick vänta 4 månader för det var sån lång kö !

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Ne nog tror jag inte på allt en ÅF säger. Kanske är en synt, visst skotrar havirerar. Men att instalera en turbo på en PZ anser jag va lika säkert som att köpa en serie-3 motor från rotax.

Vissa håller år efter år vissa rasar efter några meter.
Många är även intstalerade hemma, och vet av att man måste göra något åt kamdreven.

Pratade nämnligen med NTC i somras ang ifall man skulle sätta på turbon själv eller inte. Dom sa att det är ytterst olämpligt o göra det själv just ang. något som måste göras hos kamdreven (som var specifikt för PZ).

Sen kan man inte bara säga, det var turbons fel att den rasa. ligger nog mycket i vem som står bakom styret.

//Rasmus

Jadda

Välkänd medlem
2 nov 2008
102
0
6
Någonstans i Jämtland!
Vem har installerat grejjerna,nån riktigt kunnig på området eller "Pelle" i byn som trimmar mopeder vanligtvis?,rätt justerat? Service och underhåll mm,finns mycket som kan spela in om det håller eller inte tror jag.

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
nog går det väl med turbo i phazer, men den är ju inte optimal som turbomotor. slaglängden och varvtalet den lilla motorn tuffar på i gör det väl inte saken bättre.

Det finns alltid beg turbokit till phazer på blocket..ALLTID

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Jo mycket har att göra med vem som installerar kitten oxå helt klart. vet att på Phazern så behöver man lägga mkt tid på variatorkalebrering innan dom fungerar bra med turbo.
Ang kamdreven så är det inget speciellt med just phazer saken är den när du stoppar dit en tjockare topp packning så ändras kammarna så därför plockar man lös dreven filar upp hålen så man kan vrida dom rätt igen inget avancerat mao är samma med Nytron och säkert rx1 och vector.

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
jepp när man kompsänker 4taktare med tjockare toppackning så ändras ju kamaxeln.
0,8 mm ska man vrida tillbaka axeln om man använder tjockare packning a la mcx på 4 cylindriga apex.

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Trevligt, helt standard eller nått roligt tillval?
fick ni dom billigare då ni kom in 2?

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
aha ja byter man in så blire svårare å få bra pris. hoppas du får en rolig säsong nu. Jag ska skruva skoter idag, snacka om att suget e stort nu. vill köra, få se om man drar en liten sväng på lägdan :D

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Okej..det var ju inte allt för fasligt dyrt. Det är ju ändå en splitter ny skoter.

om man jämnför med alla andra så är den billig, e väl bara fläkt skotrarna som är billigare. så man betalar väl för prestandan.