Vector Sp mot Phazer?

Jadda

Välkänd medlem
2 nov 2008
102
0
6
Någonstans i Jämtland!
Då har jag kört 13mil med min nya Phazer Mtx,måste säga att jag är grymt nöjd med den,bra fjädring,smidig & lättkörd.
Men dom som säger att dom är slö,måste skilja en hel del på årets modell mot dom äldre,för den är absolut inte slö iaf.
Summeringen är iaf att jag inte ångrar mitt byte:D

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Slö å slö, 80hk e ju 80hk. dock har dom väl gjort nåt med variatorerna på 09´orna?
det ja känner att ja vill ha mera hk till är vid djpo snö, uppförsbackar och att man kan försöka sig på riktiga res inte res pga fart osv.
Jag e också kanon nöjd med min, väntar på att återförsäljaren ska köpa in en dragkrok så ja kan låna hem å kopiera sen så blir det dämpare, sen möjligtvis turbo men utan jobb så tar de lite tid.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Slö å slö, 80hk e ju 80hk. dock har dom väl gjort nåt med variatorerna på 09´orna?
det ja känner att ja vill ha mera hk till är vid djpo snö, uppförsbackar och att man kan försöka sig på riktiga res inte res pga fart osv.
Jag e också kanon nöjd med min, väntar på att återförsäljaren ska köpa in en dragkrok så ja kan låna hem å kopiera sen så blir det dämpare, sen möjligtvis turbo men utan jobb så tar de lite tid.
Jag skulle inte stoppa turbo på phazern, risken är att du köper dig problem.
Om dom ni inte har kommit med en fix till avgasmuffarna som håller..

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
Jag skulle inte stoppa turbo på phazern, risken är att du köper dig problem.
Om dom ni inte har kommit med en fix till avgasmuffarna som håller..
problem med "avgasmuffarna" har ju alla yamahan som har bakmonterad turbo. man får väl bara ha en årlig koll på dom. man hör ju oftast om dom börjar bli dåliga.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Det som skiljer är dämpare fram , boggie , dyna , styret / höjare, motor. Om dom är standard dvs :) Chassiet är det samma.
Men men var bara ett tips till den som funderade på en SP att 05ans RX1a kan vara mer prisvärd :)
ja visst rx1an har ju i princip inget andrahandsvärde så billiga är dom ju.
men vectorn är ju inte i närhet lika framtung som rx1an.
men jag förstått att han redan har en vector och går i tankarna att byta till en phazer.
så vad du/ni/vi tycker om rx1 är ju helt offtopic då det är phazer vs vector sp som diskuteras.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
problem med "avgasmuffarna" har ju alla yamahan som har bakmonterad turbo. man får väl bara ha en årlig koll på dom. man hör ju oftast om dom börjar bli dåliga.
Jo men Phazern skall visst vara snäppet värre :)
Dock så verkar trådskaparen redan ha gjort sitt val ....

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
köpte en rev 600sdi i fjol som inte gick bra...det var allt från kass variatorkalibrering till strul med bränslesystemet. den va skit go i fjädring, körställning. hur som hellst skildes våra vägar i en liten olycka. ja klarade mig men inte skotern.

kikade på en phazer fx 07 å slog till. hur nöjd som hellst. bytt lite saker som matta å skidor. sen had förra ägaren gjort alla servicemedelanden. är hur nöjd som hellst. upp till 100 är fx exakt som reven. hänger med dom som har 800 å rx1 på led utan problem. men på sjöar å så blir man efter vid 110-120:) men de ta man igen inne i skogen. den är ungefär 3500 billigare att försäkra än reven å går billigt å