renovera cdi?

Bizze_

Medlem
20 aug 2008
46
0
1
brånan
någon som vet om det finns någon som sitter och pillar i cdi boax som får dem att fungera?
eller om någon vet om någon som säljer boxar?

tacksam för svar..:beer:

Bizze_

Medlem
20 aug 2008
46
0
1
brånan
Din skoteråterförsäljare säljer CDI-boxar. Om inte annat finns det ett stort antal försäljare på internet.

då kan ju du prova att hitta en på internett då?.. för jag finner inte en enda, och återförsäljare har inte en aning om vad man snackar om.. det är speciellt då det är dess system på lynx.. har ringt runt till massa skoterskrotar och ÅF och hört med dom och ingen vet eller kan något om dem.

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Men herregud, dom måste väl kunna plocka fram ett nummer från en katalog och beställa en cdi box åt dig, eller klarar dom inte av det menar du?

Det enda speciella med D.E.S.S är att nyckeln (fegsnöret) har ett chip som måste stämma överens med boxen. Din ÅF kan programmera nycklar.

Och dom går oftast inte att laga, eftersom dom är ihopgjutna och inte möjligt att plocka isär dom.

Och du är säker på att det är boxen som är väck förmodar jag?

Bizze_

Medlem
20 aug 2008
46
0
1
brånan
Men herregud, dom måste väl kunna plocka fram ett nummer från en katalog och beställa en cdi box åt dig, eller klarar dom inte av det menar du?

Det enda speciella med D.E.S.S är att nyckeln (fegsnöret) har ett chip som måste stämma överens med boxen. Din ÅF kan programmera nycklar.

Och dom går oftast inte att laga, eftersom dom är ihopgjutna och inte möjligt att plocka isär dom.

Och du är säker på att det är boxen som är väck förmodar jag?

så här är det.. jag har ringt till ca 3-4 återförsäljare och kanske 5 skoterskrotar nu..
ÅF säger att cdi boxar är väldigt svåra att få tag i. för när jag nämner att det skall vara 4 kontakter så blir dom tveksam, jag har dock hittat en ÅF som tar hem en cdi box åt mig.. den kostar dock 6000 inklusive moms av någon sjuk anledning. då de knappast går på så mycket till någon annan skoter. så jag fortsätter leta lite billigare..

Skoterskrotar säljer inte lösa då cdi följer med motorer vid försäljning..

och jag vet snart inte vad jag ska göra för de passar inte från någon annan skoter heller enligt ÅF.. märkligt märkligt

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Har du inte möjlig het att ta skotern till din ÅF så dom får kolla på det. Då borde dom ju fatta vad som är fel.

Eller ta en bild på cdin å vissa din ÅF.