Vad tycker polisen?!

pikkiz

Aktiv medlem
21 sept 2008
86
0
6
Gällivare
Tjo, någon som vet vad polisen tycker om att man kör utan hastighetsmätare?
 
Senast redigerad av en moderator:

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Finns skotermodeller som inte har mätare original.
Oavsett om du för för fort eller ej så spelar det ingen roll om du har hastighetsmätare eller ej, poliserna har ingen åsikt kring mätaren, dock mera åsikter kring din fortkörning.

Och nej, du kan inte klara dig från en fortkörning genom att skylla på att du ej har mätare.
 

pikkiz

Aktiv medlem
21 sept 2008
86
0
6
Gällivare
Finns skotermodeller som inte har mätare original.
Oavsett om du för för fort eller ej så spelar det ingen roll om du har hastighetsmätare eller ej, poliserna har ingen åsikt kring mätaren, dock mera åsikter kring din fortkörning.

Och nej, du kan inte klara dig från en fortkörning genom att skylla på att du ej har mätare.
Okej , tack för svaret. nej det fattar till och med jag!
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jag instämmer med Mikael och de övriga. Det ska vara en sur konstapel som ger dig böter för att du saknar hastighetsmätare.
 

t42_

Aktiv medlem
14 jan 2008
88
0
6
Kiruna
Jag instämmer med Mikael och de övriga. Det ska vara en sur konstapel som ger dig böter för att du saknar hastighetsmätare.
Man kan inte ge böter för att inte ha Hastighetsmätare. Inget emot lagen med det. Bara fortkörningen som är emot lagen ;)
 

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Min erfarenhet är att vad det än gäller så tycker polisen aldrig att det är lika kul som jag tycker:D
 

KalleN92

Aktiv medlem
6 nov 2008
62
0
6
Luleå
vad säger farbror blå om man kommer med efekt pipor som lever om utavi helvittars? :D blire AJJABAJJA eller ?
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Yepp. Du får inte öka motor effekten med mer än 10%, men det är inte säkert att du ökar mer än 10% bara för att du sätter på pipor, men då du har pipor så låter den för mycket.
 

Burton

Medlem
4 jun 2006
12
0
1
34
skogen
Lyse ÄR ett måste!

lyse är inte lag under dagtid, finns ingen lag om lag fram på skoter så länge den färas i dagsljus :) men bromsljus måste man ha.. men ska du korsa en väg eller köra vid en väg så måste du ha lyse, Och kör du i mörker måste du ha Lyse.
 

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Å andra sidan så har ju inte bängen nån bromsbänk med sig så dom kan mäta effekten, vore ju najjs annars iofs. Dom har väl knappast nån db-mätare så dom kan göra ett korrekt prov på ljudnivån heller så dom blr ju inte kunna göra ett skit förutom gnälla.