funkade skotern innan du bytte styre ?
isåfall är det nått du kommit åt eller så har du en kortsluten dess enhet.
Låter ju som om felet ligger där då!? Har du haft isär och kollat? Hur förlängde du kablarna?? Skarv hylsor, lödning eller vad??skotern fungerade felfritt innan jag förlängde kablarna ..
tror inte att det e desskontakten då jag slog av skotern med dödarknappen. och den slockande som vanligt och sen förlängde jag kablarna så startade den inte .
har sattit såna där skarv hylsor som man värmer såkommer det kommer lim ut från kontakten så drar sig ändarna ihop så det varken släpper in vatten elelr smuts .. vi använder dem på lastbilarna då dem inte är så stela som du sa.Låter ju som om felet ligger där då!? Har du haft isär och kollat? Hur förlängde du kablarna?? Skarv hylsor, lödning eller vad??
Fick lära mig av en hojåkare man ska tvinna ihop kablarna och sedan bara dra krympslang över och värma åt, inge lödning eller så, det skulle enligt han hålla bäst eftersom kabeln då inte blir stel någonstans!!!
nä jag har inte lagt dem fel. och det är ett bra mellanrumm mellan kablarnadet värkar nästan som du satt kablarna till dödaren fel, Har för mig att en är helfärgad sen är den andra färgad i samma färg fast med en rand av en annan färg. har du satt dom fel kanske? Eller så kan det vara så att där du har skarvat ihop kablarna så ligger kablarna ihop och då får du ingen gnista.
det är ju såhär att jag har kollat alla kablar som jag har förlängt kollat med multimeter om det kommer ström igenom och det gör det det kan omöjligt va fel på kablarna jag dragit men får se nu när jag för skotern på servis så ska dem kolla upp de och fixa de så man får höra sensom man alltid säger.
gör om gör rätt.