Skoterbilder

4

426H

Blir nog att ta de på försäkringen..
Jaja, en bra anledning att byta till en svart buk iaf..
Jo jag förstår det. Att investera i a-armar för 20K är nog inte så listigt. Bukskydd borde f-n sitta på från fabrik, även om det kanske inte hjälpt mot denna olycka.
 

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Det är inget räcke, den står på släpvagnet..

Han råka nudda en stubbe lite lätt kan man säga..
ouch ser nästan likadant ut som de hände för mig med renegaden, fast mitt såg nästan inte ens lika farligt ut, skidan slog i ett träd och knycklade dämpare a armar å diverse, PLUS att hela främre delen av chassiet blev snett så de blev inlösen på den maskinen..
så kolla upp chassiet noga...
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Sen undrar folk varför det finns sura markägare!?
Så du hade lämnat skotern på fjället och gått 3 mil hem då eller ?

Antagligen så försökte vi böja undan träden först, men dom var för tjocka för det, och skotern stog med skidorna säkert 50 cm upp i luften, så att dra skotern över dom gick inte heller.
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
ouch ser nästan likadant ut som de hände för mig med renegaden, fast mitt såg nästan inte ens lika farligt ut, skidan slog i ett träd och knycklade dämpare a armar å diverse, PLUS att hela främre delen av chassiet blev snett så de blev inlösen på den maskinen..
så kolla upp chassiet noga...
Jepp det ska kollas upp, men dom byter nog främre chassie delen om den är sne, tror inte dom löser in en skoter för 140k som gått 9 mil..
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
9 mil..

Fy fasen vad din bror har otur :(

Okej, ni kör ju en hel del..men ändå..
 

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
bjuder på ett par bilder från helgen i åkersjön.. Hann aldrig med tillställningarna snowmobile anordnade blev massa körning istället :)







 

pwetter

Välkänd medlem
30 nov 2009
158
0
6
hahaha... vi hann 1-2 km idag iaf..

Blir inte billigt de dära.. Ny a-arm,dämpare,stystag,spindel,buk,alu plåten bakom buken, nån förstärkning, sen vet jag inte hur det är med chassiet ännu.
seriöst? :O serverkligen ut som att dämparen klarat sig
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Hujja..efter en hel dag på kompisens skoter så kan jag inte hålla mig. Måste köpa en skoter i vinter även om jag bara så hinner med 3 svängar ;)



 

Nelmlund

Välkänd medlem
4 jan 2009
358
0
16
Östersund
Uppe i brattåsen, totalt nerkört och hårt :(


mattan är på gränsen till duglig, den kommer ju fram men skulle vara kul med 38mm :cheesy:


På storsjön


Kan man montera styrhöjjare på den svarta plattan? alltså rakt av bara sätta på en?
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Tackar Kryckan ! Är ändå nöjd med bilderna med tanke på att ja var själv, det var mörkt ute och dom är tagna med mobilen ! :p