Youtube : Här samlar vi sköna SKOTERfilmer.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
GRYM!

Sedan skulle man ha!!
Men hur håller det??
Med 500hp tror jag inte det håller så bra, Man får byta rem efter 5km-1mil också :D Men som man brukar säga, smakar det så kostar det. :laugh: Men en jag känner har jobbat i norge och trimmat rx1or och han sa, med steg1 turbo kitt märks det knappt på motorn, och då har man ~240-250hp. Han monterade det kittet på en och när snubben som ägde den hade kört 200mil med turbon så kom han in med den igen för att kolla motorn, och det var fortfarande som nytt och totalt hade den gått ~800mil. Men det är ju Yamaha + 4T också, i rätta händer går det aldrig sönder. :beer:

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Ha :)
5km-10km på en rem?
Jo men tänk er tanken med 500hp i en rev eller re! Man kan inte komma många meter på en rem. :laugh: Men tänk på att 5-10km är vid fullgas repor. Samt att 500hp i en skoter blir ju extrema påfrestningar överallt i hela skotern. Kör man lugnt tar man ju sig långt. En snubbe från Gällivare hade 400hp i sin dragrace Rx1, I en tävling gick mattan av i starten, så det är ganska sjuka grejer. :D

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Kan inte hålla med om att den var slö direkt, den stannade ju av någon anledning, :hmmmm:
Dessutom tror jag den skoter går bättre än både din Yamma och min Ski-Doo tillsammans... :laugh:
Jo det gör den nog. Jag menade inte bokstavligt att den är slö. Men det mata inte lika mycket som dom andra, (av dom jag såg) innan han släppte gasen eller vad som nu hände.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36

made in jämtland 2, för jäveala rolig ''film'':D inte bara skoter...

Last edited:

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
är de inte han som va med i nån av tidningarna här i jämtland? Fanns nån bild på en gammal john deere med en harley V-twin där dom körde på sommaren å drog ved :)
Den finns också
&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CqN7SnD4o_O&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CqN7SnD4o_O&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">