passande drivmatta till yamaha ss 440 -81

Marko79

Medlem
19 nov 2008
20
0
1
Sundsvall
hejsan!
jag undrar vilken drivmatta som passar på min ss 440? jag har hittat 307x38x22 skulle denna passa på skotern min :hmmmm2:

sen har jag en sak till jag undrar över! jag har varit till yamahacenter här i sundsvall och frågade efter plastskidor till skotern men dom visste inte vilka som passade? är det nån som vet Mått eller en bra sida här i sverige man kan beställa passande skidor.

Tacksam för svar/Marko

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
307 passar inte rakt på. skidorna kan jag inte svara på rak arm men jag tror jag ska ha några spindlar som jag kan mäta på imorgon.

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
Det där med skidorna tror jag blir svårt då det är bladfjädring i org skidorna och det finns inte några plastskidor med bladfjädring. däremot kan man altid sätta på plastbelägg på org skidorna!

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Det där med skidorna tror jag blir svårt då det är bladfjädring i org skidorna och det finns inte några plastskidor med bladfjädring. däremot kan man altid sätta på plastbelägg på org skidorna!
Haha fan va dum jag är att jag inte tänkte på de ne som sagt de blir nog plastbelag

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Alla "universal"-plastbelag passar nog, samt de flesta andra som är gjorda för en "vanlig" skida. Det som kan vara är att du får borra egna hål för styrstålet...

edström

Välkänd medlem
30 mar 2008
162
0
16
älvsbyn
hey har lite samma problem. håller på med ett mattbyte. min åf säger att min matta är 293 på sim ss440-80. och jag ska byta till en ski-doo matta som är 307. ska jag förlänga 7cm eller typ 5cm? och ja jag har bytt drivhjul till rätt edlning dock var dom gammla 8kugg och dom nya 9k :S plastbelag från äldre viking ska passa har jag hört