Har Polisen tråkigt?

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Som ovan nämda, Var nämligen påväg ned i garaget idag för att fixxa lite. Sista backen ned mot garaget kommer jag rullande på min bmx, och vilka möter jag då. Jo det blåa djuret som stannar mig för att börja gnata om reflexer och lysen, Jag försöker förklara att reflexer får man inte ens med när man köper en sådan här cykel. Efter ett tags bollande med argumentationer så fick jag tillslut leda hem cykeln i hård blåst och snöfall. Dom måste ju helt enkelt ha tråkigt när dom stoppar cyklister för sånna grejjor när man läser i tidningarna att poliserna inte har haft tid att rycka ut när det står folk och matar med en yxa på ytterdörren. Tummen ned för polisen denna gången.

Så nu har tankarna rullat iväg till att seriekoppla 2 st moppe batterier på cykeln, köpa ett extra ljus till bilar och montera på styret. Då kan dom ju inte säga nått annat än att dom blir bländade, MEN! jag har lyse på cykeln och slipper 1000kr i böter :)
 

Buktarn

Välkänd medlem
21 mar 2008
168
0
16
Arjeplog
Det är ju tragiskt när dom håller på på det viset. Nog borde dom ju bara vrana dig först. Här i Arjeplog bryr sig då polisen inte om cyklister. Inte vad jag har varit med om iaf. Inte hört om någon som åkt fast pga inga reflexer eller sådant. Vars bor du? Då dom är så stränga..
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Om Polisen har en kontroll och du kör förbi och gör något som är mot lagen så skulle det väl vara tjänstefel att inte stanna dig? Sluta whina
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Det är ju tragiskt när dom håller på på det viset. Nog borde dom ju bara vrana dig först. Här i Arjeplog bryr sig då polisen inte om cyklister. Inte vad jag har varit med om iaf. Inte hört om någon som åkt fast pga inga reflexer eller sådant. Vars bor du? Då dom är så stränga..
Jag slapp ju böter, det glömde jag skriva. Bor i Järpen, strax innan åre.
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Om Polisen har en kontroll och du kör förbi och gör något som är mot lagen så skulle det väl vara tjänstefel att inte stanna dig? Sluta whina
Det har du helt rätt i, men nu var det inte en kontroll utan jag mötte dom. Men det bästa var nog ändå att Polismannen som prata med mig inte hade koll på hur mycket man ska få i böter, om dom nu inte ändrat sen förra sommaren så skulle jag fått 200spänn mer i böter än vad han sa att böterna låg på. Men hade tur och slapp böter men fick gå hem i det underbara vädret.
Jag har nämligen jobbat som cykelmekaniker/försäljare och då fick man ofta frågor om lagar och böter och då hade man sin lilla fusklapp bakom disken.
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
de är rätta lirarn de, byter bil en gång per år så man inte ska känna igen han. så blir han alltid lika brydd när man hejar åt han så han inser att man vet vem han e :D
Haha precis, fattar inte hur den människan kan dela ut fortkörningsböter och sedan sova lugnt om nätterna med tanka på hur han själv kör i sina privata bilar/polisens civilare. han måste nog tillsammans med carola vara djävulen själv.
 
R

Robin

Du gjorde fel, Dom gjorde rätt som stoppade dig, vad är problemet?

Att gnälla på polisen att din cykel är felaktig är ju som att gnälla på polisen om man kör utan lyktor på bilen.

Även om det är väldigt fjantigt att dividera om en sån sak..
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
En varning är ju befogat.

Hårda vindar och snöfall bidrar till att du syns ÄNNU SÄMRE.
Finns inget värre än folk som inte har lyse reflexer. Livsfarligt....
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Här står dom på en bro och skjuter med radar ner på vägen knappt synliga utan varselkläder och har civilbil. Ska dom inte vara synliga, och ha varselkläder på sig när dom ska skjuta med radar?
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Här står dom på en bro och skjuter med radar ner på vägen knappt synliga utan varselkläder och har civilbil. Ska dom inte vara synliga, och ha varselkläder på sig när dom ska skjuta med radar?
Lär vel vara för att få in så mkt pengar till fika kassan som möjligt. Men nu får vi inte glömma bort att poliser finns också av en god anledning och utom dom vet ja inte hur det svenska samhället skulle se ut. Även om man ibland bara vill idiotförklara varenda polis så får man tänka att dom finns ju för att skapa ordning och reda i samhället även om man ibland inte tror det.
 

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Hur svårt ska det vara att lära sig att bära reflex och ha lysen när man är i trafiken? Fler och hårdare cykel kontroller och hårdare straff,ex indraget körkort( tycker att det om något bevisar att man inte nått den mognadsgrad och respekt för medtrafikanter som krävs för att visstas i trafiken)
 
B

Buktholmen

En kompis här i Arjeplog har blivit stannad för att han hade cyklat för fort på en 30-väg . Underligt . :hmmmm:
 

Nisse_XC700

Aktiv medlem
8 sept 2008
52
0
1
Avesta
Vi har flera stycken här i avesta som har fått böter för fortkörning på cykel, och jag tycker då att det är larvigt... jag skulle vilja se vad alla ni som tycker det är rätt att man får böter för att man inte har lyse eller reflex eller nåt sånt skit, vad ni hade sagt om det var ni som fick den böteslappen, jag gissar då på att ni hade tjafsat emot och inte berömt polisen iaf...??
 

Snotrik

Välkänd medlem
4 feb 2008
200
0
16
33
Byske
Är du utan reflex ska du tamefan ha böter tycker jag. Finns inget värre än cyklister o fotgängare utan reflexer i trafiken.
Precis. Dom syns väldig dåligt utan ibland ganska dåligt även med EN reflex. Nä reflexväst ska det vara på dom. Speciellt "Tant Agda 97" som glider runt med sin rulator.:cool:
 

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Vi har flera stycken här i avesta som har fått böter för fortkörning på cykel, och jag tycker då att det är larvigt... jag skulle vilja se vad alla ni som tycker det är rätt att man får böter för att man inte har lyse eller reflex eller nåt sånt skit, vad ni hade sagt om det var ni som fick den böteslappen, jag gissar då på att ni hade tjafsat emot och inte berömt polisen iaf...??

If you cant do the time dont do the crime.