V-force 3 reeds XTC 700

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
HAlloj..

Ska köpa V-force 3 reeds till min xtc. Men hur stor skillnad gör det igentligen? måste köpa de nu när jag trimmat så mkt som pipor,vevhusportning med mera..

Hur mkt effekt ger det, nån som vet? :) Skulle vara skojj att veta hehe.

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Nu är jag inte riktigt säker när de gäller boostbottle men visst behöver man inte flera stycken om man har mer än en görgasare? Vilken volym ska det vara på den? Vilken dimension på anslutningen?

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Okey okey.. Men blir ändå köpa V-force ist boostbottle. Orkar inte beställa från usa nu när dollarn höjjts så mkt. Och har inte sett boostbottle nånstans här i sverige faktiskt.

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
Lånar tråden lite.

Är oxå lite sugen på V-Force men man undrar om det är värt pengarna.

Har en viper som jag skulle vilja prova på.

Mvh

pike666

Aktiv medlem
18 nov 2008
92
0
6
luleå
jag montera v-force på min summit 700,grymt gas svar.reagerar blixt snabbt på gasen..ruggit kul:rock:

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Det försämrar ju ingentning, men ifall ny kör med V-force 3 är reedspacers ett måste.

Har du pengar över o allt annat på plats så är V-force 3 ett bra val.
Men har du tex inte pipor, v-kitt skaffa det först.

Mvh Rasmus

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
Mailade KNRacing ang. reeds spacers skulle inte funka på Viper. :(

Så här sa dom.

"De är ingen idé alls att montera reed spacers på en SX Viper, dom passar nog inte heller. Den enda motor man vinner något på att montera reed spacers på, är dom äldre 6 & 700cc singelrörs trippel utan rörliga avgasportar."

Mvh

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Mailade KNRacing ang. reeds spacers skulle inte funka på Viper. :(

Så här sa dom.

"De är ingen idé alls att montera reed spacers på en SX Viper, dom passar nog inte heller. Den enda motor man vinner något på att montera reed spacers på, är dom äldre 6 & 700cc singelrörs trippel utan rörliga avgasportar."

Mvh
Så sa dom till mig också då jag mailade om reedspacers till min viper.
Men sen efter det har jag sett några på blocket som haft reedspacers och mailat och frågat dom om det blivit någon skillnad med reedspacers och dom säger att man mårker skillnad på gassvaret, den blir roligare.

Sen vet jag en som tävlingskört med sin Viper och han hade då reedspacers. Men då hade han också pipor.