Problem med handtagsvärmare !!

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Okej.

Tack för tipset 2stroke.

Ska fara å köpa krympslang och nå medel å tvätta med direkt ja
slutat skolan imorgon.

Nån som vet om jag kan använda nån sorts lim när ja ska ha på värme elementen ?

För när jag har tagit bort dom så har allt klister försvunnit.

3M klister på sprayburk fäster som :evil::evil::evil::evil:.

Biltema har också något liknande, Art Nr : 36-4522 ca 55:-

.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
15 Watt / 20 Watt ?

:hmmmm2: Ytterligare en fundering....

Har du köpt Arctic Cat's orginal värmare eller Pirat värmare, och i så fall med vilken effekt ?

Pirat värmare finns med både 15 Watts & 20 Watts element och det är ganska så stor skillnad hur varmt det blir i "handen".

.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Sv: 15 Watt / 20 Watt ?

:hmmmm2: Ytterligare en fundering....

Har du köpt Arctic Cat's orginal värmare eller Pirat värmare, och i så fall med vilken effekt ?

Pirat värmare finns med både 15 Watts & 20 Watts element och det är ganska så stor skillnad hur varmt det blir i "handen".

.
Jag har varit till ÅF och fått nya på garantin. Så jag hoppas då att han har gett mig orginal.

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
3M klister på sprayburk fäster som :evil::evil::evil::evil:.

Biltema har också något liknande, Art Nr : 36-4522 ca 55:-

.
När jag byte styre sprayade jag hårspray på styret sedan dit med handtagsvärmare, spray på den sen på med handtag. Funkade kanon så länge jag hade den skotern :)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag har köpt det där Biltema klistret som jag ska spraya på när jag ska ha fast värme elementen. Det ända som fattas nu är en krympslang som har styrets diameter. Ska inhandlas imorn eller på tisdag.

Återkommer med resultat sen.

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Jag har köpt det där Biltema klistret som jag ska spraya på när jag ska ha fast värme elementen. Det ända som fattas nu är en krympslang som har styrets diameter. Ska inhandlas imorn eller på tisdag.

Återkommer med resultat sen.

Räcker om det har ungefär styrets dia, krympslang av den diametern kan krympa bra mycket utan problem.
Lycka till med värmarna:beer:
/
Bola.....

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Har varit på OK, Biltema och Lindeholms i Kalix och kollat efter krympslang som skulle gå på styret men den största jag hitta var på Biltema, 10mm i diameter. finns det grövre krympslang ?
Han på Lindeholms visste inte.

Last edited:

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Kanske kan vara något för dem som funderar på Aluminium styre :

http://www.rsiracing.com/product_info.php?cPath=0_30&products_id=207

.
Dom där värmarna finns att köpa på www.snoperformance.se.

Har varit på OK, Biltema och Lindeholms i Kalix och kollat efter krympslang som skulle gå på styret men den största jag hitta var på Biltema, 10cm i diameter. finns det grövre krympslang ?
Han på Lindeholms visste inte.
Ett styre är ca 22.2mm i diameter så 10cm räcker gott och väl! Om du nu inte har skrivit fel och menar 10mm, men det finns större om du nu menar 10mm...

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Har varit på OK, Biltema och Lindeholms i Kalix och kollat efter krympslang som skulle gå på styret men den största jag hitta var på Biltema,
å den var 10 mm i diameter. finns det grövre krympslang ?
Spring in på närmsta elfirma i stan som håller på med montage av el osv och be att få köpa en stump tunn krympslang

några exempel plockade ifrån www.hitta.se :

Djuptjärns Eltjänst
Telefon: 0923-15095
Mobil: 070-5155874
Harstigen 21
952 42 KALIX

Elteknik AB
Telefon: 0923-79520
Mobil: 070-5930734
Energivägen 5
952 31 KALIX

FASÄK Larm & Tele AB
Telefon: 0923-16528
Mobil: 070-6909148
Strandgatan 10
952 33 KALIX

J-Son Eltjänst i Kalix AB
Telefon: 0923-10295
Torggatan 13
952 34 KALIX

.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Max_K: Yepp. Jag hade skrivit fel, det skulle vara 10mm. :D

2stroke: Haha, känner bara igen FASÄK Larm & Tele AB. Dom andra tre har jag aldrig hört talas om. Men nu vet jag vart dom är. Så fort morsan kommer hem ska jag fråga om vi kan fara iväg å kolla.

Tack för hjälpen. Hade inte en tanke på att använda Eniro eller Hitta.se :D

Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Har nu ringt runt till alla 2strokes förslag + nåra till. Men ingen hade krympslang i rätt storlek. Så då får farsan fara till clasohlson imorn efter jobbet och köpa ett 20 pack. Dom är 25,4mm i inner diameter och är 2dm långa. Kostar 39kr.
Så imorgon eller på onsdag ska jag väll ha pillat klart och hunnit ta en test tur och se om det funkar.

Återkommer med resultat.

Last edited:

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Har nu ringt runt till alla 2strokes förslag + nåra till. Men ingen hade krympslang i rätt storlek. Så då får farsan fara till clasohlson imorn efter jobbet och köpa ett 20 pack. Dom är 12.7mm i inner diameter och är 2dm långa. Kostar 39kr.
Så imorgon eller på onsdag ska jag väll ha pillat klart och hunnit ta en test tur och se om det funkar.

Återkommer med resultat.

Du måste väl endå ha lite grövre slang!?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Så där ja. Då är handtagsvärmarna fixade. Vet ej om dom funkar än men så här har ja gjort. Tyvärr inga bilder då mobilen är på lagning och kameran utan batteri :(

Fyllde styret med byggskumm, isolerar bättre och styret blir styvare på köpet ;)

Värmde fast krympslang, satt en rämmsa silver tejp längst ut och längst in för säkerhetsskull.

Spreya på Biltemas klister på burk på krympslangen, lät de vara en stund innan jag satte på elementen. Tejpade fast hörnen så dom inte skulle släppa när ja tryckte på handtagen, använde silver tejp där också.

Sen när elementen var fast limmade så fick limmet härda en stund 30-45min.

När jag skulle på med handtagen så tog jag en kortslang och doppa i en jeep dunk med bensin och höll för ena sidan så ja kunnde hälla bensin i handtagen. Så tryckte jag på dom och nu sitter dom som berg.
Ska nog ut en sväng senare då morsan vaknat(jobbar natt)så ja kan se om värmarna funkar.

Sen så har jag satt på en "crosshuv", en omlackad orginal huv. Så jag måste ju ut å se så att mätare å lyse funkar.

EDIT: Hämtade kameran och prova ta en bild och den orkade en bild sen dog den.

Last edited: