halloj, det fattas typ en cm kylvätska upp till cold level gränsen på min ski-doo. tro ni att det går bra att fylla upp det sista med bara vatten?
Varför har du destilerat vatten i kylaren?:hmmmm:Japp, brukar köpa destilerat vatten..
Jadu, brukar bara ha det när jag "topp-fyller", av ren o skär vana.Varför har du destilerat vatten i kylaren?:hmmmm:
Rekomenderar inte att du ska köra utan glykol! Kylaren kan i värsta fall frysa sönder!ok va bra då, hade inge glykol hemma å man vill kunna börja köra hellst nu på en gång
Han skulle bara "topp fylla".. Inte fylla hela systemet som jag fattade det?Rekomenderar inte att du ska köra utan glykol! Kylaren kan i värsta fall frysa sönder!
jo precis, de fattades bara lite grann.Han skulle bara "topp fylla".. Inte fylla hela systemet som jag fattade det?
Vatten funkar utmärkt. Glykol också. Spelar ingen roll med andra ord.
Av vilken anledning då?40/60 år det bästa
beror helt på glykolen, finns dom som ska blandas 40/60 för att få bästa tolerans mot kyla.
sänker vattentempen vet ja inte. jag tror vatten är bättre på att avleda värme. men resten stämmer iaf väl menatGlykolen smörjer också pumpen, skyddar mot korrosion, sänker vattentempen samt kokpunkten